Skip to main content
فهرست مقالات

سخنرانی/ انسان و روابط عمومی

سخنران:

(8 صفحه - از 28 تا 35)

خلاصه ماشینی:

"در واقع هدف،جلب حمایت سیاسی‌ و مالی ذینفعان و کارکنان در جهت تحقق رسالت‌ سازمان است و یکی از وظایف مدیر روابط عمومی به‌ عنوان مشاور مدیر عالی سازمان،در شناسایی راه‌های‌ مؤثر برای تأثیر گذاری مثبت برافکار عمومی، ذینفعان و کارکنان می‌باشد. یعنی‌ در واقع برای اینکه سازمان‌ها،کالاها و خدمات بهتر، جدیدتر و سریعترارائه دهند و بتوانند در برابر رقیبشان از مزیت رقابت بیشتر برخوردار شوند، چاره‌ای جز اینکه در زمینه مدیریت منابع انسانی،این‌ اندیشه‌ها را به کار گیرند،ندارند لذا در اینجا به نکاتی‌ در این زمینه اشاره می‌کنیم: اولین نکته این است که نگاه به عامل انسانی در سازمان‌ و جایگاهش تغییر کرده است. 2-یادگیری از روش مشاهدهء مشتری؛نه نظر خواهی و یا شناخت مشتری آنها می‌گویند آنچه که شما از مشاهدهء مشتری یاد می‌گیرید،از هیچ طریق دیگر یاد نمی‌گیرید و این برای سازمان یادگیرندهء قبلی قابل‌ اهمیت است. مدیر روابط عمومی اگر قرار است عامل ایجاد تحول در سازمانش باشد که به‌ نظر فلسفه وجودی این تشکل،همان است-این‌طور نیست که فقط در محدوده نقش‌های سنتی خودش باقی‌ بماند. حال سؤال این است که ما به‌عنوان یک‌ ملت،کدام نگرش را نسبت به آینده داریم؟ سومین ویژگی،وسواس به یادگیری است؛تأکید به‌ یادگیری باید جای خود را در زندگی،ذهنیت و سازمان ما باز کند. اگر نتیجه‌ این کار را به صورت دسته جمعی در سازمان انجام‌ داده و مستند کنیم،به‌گونه‌ای که قابل انتقال باشد،ما به‌ دریایی از دانش بومی دست پیدا می‌کنیم که آن نیز خیلی باارزش است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.