Skip to main content
فهرست مقالات

سه فرهنگ مدیریت: کلید یادگیری سازمانی

مترجم:

(13 صفحه - از 12 تا 24)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، فرهنگ، مهندسان، مدیریت، سازمان، اطلاعات، کارکنان، مدیران عالی، فرهنگ مدیریت، تکنولوژی اطلاعات، مجریان، فرهنگ مدیران، تکنولوژی، سیستم، تیم، مدیریت عالی، کلید یادگیری سازمانی، طراحی، فرهنگ‌های مهندسی و مدیریت عالی، حرفه‌ای، کار، فرهنگ مدیران عالی، فرهنگ مهندسی، سیستم‌های اطلاعاتی، فرضیات، کنترل، فرهنگ مجریان، مدیران عالی و مهندسان، آموزش، باورهای فرهنگ مدیریت عالی

خلاصه ماشینی: "آنچه به عنوان فرهنگ مدیران عالی‌ معرفی کردم به ویژه برای مدیران به کار می‌رود که برخاسته از رده سازمانی آن‌ها بوده در حرفه‌شان ترویج یافته است‌ (مؤسسان سازمان یا اعضای فامیلی هیأت‌ مدیره که در این سطوح به کار گماشته‌ می‌شوند باورهای متفاوتی دارند که بیشتر به نظرات هیأت مدیره تأکید و تمرکز دارد). وقتی این‌ نیازمندی‌ها به بخش‌های مختلف تقسیم‌ می‌شود(نظیر آنچه گفته شد)،فرهنگ‌ مهندسی در درجهء اول بر یافتن راه حل‌های‌ استانداردی برای مسائل تمرکز می‌کند که‌ ترجیحا بدون مداخلهء انسانی صورت پذیرد و مدیران عالی در درجهء نخست به کنترل‌ هزینه توجه می‌کنند. امروزه در جهان سازمانی مکررا اتفاق‌ می‌افتد که کارکنان می‌پندارند مدیران عالی‌ و مهندسان فاقد درک مناسب بود و لذا مقاومت کرده و پنهانی به روش خودشان‌ کارها را انجام می‌دهند یا مدیران عالی و مهندسان می‌پندارند که نیاز به کنترل سفت‌ و سخت‌تر مجریان و اعمال فشار بیشتر به آن‌ها برای دنبال کردن رویه‌ها و خط مشی- های مقرر شده دارند. مسألهء غامض یادگیری در قرن بیست و یکم سازمان‌ها تا زمانی که با نحوهء مواجهه با مفاهیم سه فرهنگ حرفه‌ای ساد شده آشنا زمانی که مدیران عالی به مهندسان و مجریان درک نکنند که زیانهای متفاوتی را به کار می‌برند و باورهای مختلفی در مورد (به (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) اهمیت امور دارند و تا زمانی که نحوهء رفتار با دیگر فرهنگها را،به عنوان فرهنگهای‌ طبیعی و ارزشمند،نیاموزند،تلاش برای‌ یادگیری سازمانی همچنان با شکست روبه‌رو می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.