Skip to main content
فهرست مقالات

استان خراسان/ نقش روانشناسی در روابط عمومی و تبلیغات

گزارشگر:

(8 صفحه - از 75 تا 82)

خلاصه ماشینی:

"فرضیه‌های یادگیری به منظور تأثیر بهتر امر تبلیغ ابتدا لازم است نکاتی را در مورد فرضیه یادگیری بدانیم،در گذشته فرایند یادگیری را عملی غیرارادی می‌پنداشتند و مغز آدمی را همانند صندوق تصور می‌کردند که برای قبول کلیه پیام‌ها و معلومات باز است و اراده شخص را در اعمال نظارت بر آن مردود می‌دانستند لکن مطالعه‌های عملی نشان داد که عکس این اعتقاد وجود دارد یعنی عمل یادگیری‌ را یک عمل فعال می‌دانند به این معنا که گیرنده پیام نه‌تنها می‌کوشد که پیام را آن‌چنان‌ که هست کسب کند بلکه در برابر مطالب مفهوم‌شده نیز عکس العمل نشان می‌دهد هنگامی‌ که مطلبی فراگرفته می‌شود فعل و انفعالاتی آنی و یا آتی در ذهن به وقوع می‌پیوندد. روش طرح ناگهانی: در این روش بسته به موضوع پیام و زمینه اجتماعی از طرح ناگهانی استفاده می‌شود مانند قطع فیلم سینمایی و پخش آگهی بازرگانی و یا قطع پخش مسابقه فوتبال که مورد توجه‌ اکثریت است و اعلام یک خبر و یا تبلیغ و شکل دیگر این روش انجام کارهای غیرمنتظره‌ می‌باشد که به نوعی توجه مردم را جلب کند مثلا کسی انتظار ندارد نام نوعی نوشابه روی‌ دریا و یا رودخانه‌ای جاری،نقش بسته باشد،شرکت‌های تبلیغاتی با طرح یک چنین هنری نامی‌ ماندگار از آن محصول در اذهان ایجاد می‌کنند البته این روشها تا زمانی کارا هستند که تبدیل‌ به روال معمول نشوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.