Skip to main content
فهرست مقالات

نقش روابط عمومی در ایجاد بهره وری

نویسنده:

(3 صفحه - از 6 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، روابط‌عمومی، نقش روابط‌عمومی در ایجاد بهره‌وری، نقش روابط‌عمومی در ایجاد بهره، مدیر، بهره‌وری، ارتباطاتی، سازمان، ارتباط موثر مدیران و کارکنان، رفتار

خلاصه ماشینی: "کارکنان اگر در استفاده از تسهیلات،امکانات‌ رفاهی و سایر مزایایی که اصولا در هر سازمانی برای رفاه کارکنان‌ در نظر گرفته می‌شود،همکاران خود را نیز در نظر بیاودند و آنان را انسانی همانند خود فرض کنند،دیگر فردگرایی و منفعت‌طلبی صرف‌ در سازمان آنقدر شدت نخواهد داشت که گاه حتی منجر به رقابتهای‌ ناسالم و توطئه‌چینی‌های کاذب شود؛در پاره‌ای موارد مشاهده‌ می‌شود که گاه به دلیل عدم آگاهی و عدم درک صحیح از واقعیتها، دامنه سودگرایی و منفعت‌طلبی آنچنان گسترش می‌یابد که حتی‌ وظایف و مسئوولیتهای معمول را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد. روابط عمومی باید از آنچنان انسجام و نظمی برخوردار باشد که به‌عنوان الگو و محور حرکت در هر سازمان‌ مطرح باشد و سایر واحدها آن را الگوی رفتار سازمانی و منشأ حرکت خود قرار دهند تا انعکاس این نظم و هماهنگی بتواند از طرفی‌ مسیر رسیدن به اهداف درون سازمانی را روشن سازد و از طرف‌ دیگر بتواند تأثیر سازنده خود را به خارج از سازمان نیز انتقال دهد. حال اگر مدیران و کارکنان بتوانند بطور دقیق در جایگاههای خود قرار گیرند و از شیوه‌های موثر و کاربردی‌ روابط عمومی استفاده کنند،می‌توان اظهار داشت که در کار خود موفقند و از بهره‌وری و کارایی لازم برخوردارند و اگر این الگو نتواند آنان را به یک جهت هماهنگ شده سوق دهد و هرکس را دقیقا در جایگاه خود قرار دهد،در رفتارهای سازمانی و ارتباط با افراد مختلف‌ دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد که تنها شاید با صرف هزینه و وقت بسیار بتوان تا حدودی آسیبهای اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی‌ ناشی از آن را بهبود داد؛چرا که دامنه این عدم تناسب و رفتار نامناسب سازمانی بسیار سریعتر از آنچه بتوان تصورش را کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.