چکیده:
سارا برای چندمینبار فراموش کرده بود وسایل نقاشی خود را به کلاس بیاورد. معلم نیز به او گفت که چون وسایل لازم برای شرکت در کار گروهی را ندارد اجازه شرکت در این فعالیت را هم ندارد. سارا نقاشی کردن روی دیوار با همکلاسیهایش را دوست داشت و به همین دلیل ناراحت شد. در جلسه بعدی سارا وسایلش را با خود به همراه آورده بود؛ چون پیامد منطقی اهمالکاریاش را درک کرده بود...</
خلاصه ماشینی:
"(درایکورس، گرونوالد و پپر، ۱۹۹۸، ترجمۀ علیزاده و روحی، ۱۳۸۸) چند مثال برای موقعیتهای کلاسی و مدرسه شلوغ کردن در کلاس درس: وقتی که دانشآموز بهطور مرتب در کلاس بدون اجازه صحبت میکند و تمرکز دانشآموزان دیگر را بههم میزند معمولا به کودک میگوییم یا سکوت را رعایت کند و دانشآموز کنار دستیاش را اذیت نکند یا باید به ردیف اول کلاس بیاید و کسی در کنار او نمیتواند بنشیند.
پیامدهای منطقی توسط معلم یا افراد بزرگسال طراحی میشود و پس از در میان گذاشتن با دانشآموز به مرحلۀ اجرا درمیآید یکی از روشهای سودمند، درک علل بدرفتاری کودک و واکنش متناسب با نوع بدرفتاری به آن است زمانی که کودک شروع به بدرفتاری میکند استفادۀ بزرگسالان از پیامدهای طبیعی و منطقی رفتار او شیوهای مناسب برای واکنش دادن به وی است باید با کودک دربارۀ پیامدهای طبیعی بحث و گفتوگو کرد.
در نهایت، او باید این پیامدها را درک کند و بپذیرد پیامد منطقی را باید با توجه به نوع بدرفتاری کودک و هدف او از بدرفتاری تعیین کرد برنامه ریزی آموزشی مطالــعه خـــوانی بررسی نقش آموزش |خانواده و مدرسه| در ترویج فرهنگ مطالعه ▪ کریم بادوام دانشجوی کارشناسی ارشد مشاورۀ تحصیلی ▪ مهدی رضائیان دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی چکیده هر جامعهای برای اینکه پلههای رشد و پیشرفت را طی کند و بتواند در میان جوامع مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد، بایستی دارای مردمانی مطلع، تحصیلکرده و آگاه باشد که این امر جز از طریق خواندن میسر نخواهد شد."