خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) «آمریکای لاتین» سطح عالی از مشکلاتی که بطور جدی مانع راه آموزش کشاورزی در سطح دانشگاه میشود،به بالا بودن میزان بودجههای تلف شده در مدت تعلیم بستگی دارد،تعهد پارهوقت به دانشگاه هم وجه مشصه دانشجویانی است که شرکت آنها مستمر نبوده و هم اینکه مشخصهء هیات دبیرانی میباشد که غالبا به کارهای پردرآمدتری در خارج از دانشگاه اشتغال دارند.
علاوه بر این،کسانی که از دانشگاههای آمریکای لاتین فارغالتحصیل میشوند،ظاهرا دورههای نسبتا طولانیتری را در مقایسه با حداقل مورد نیاز تحصیل به عنوان دانشجو باقی میمانند؛به عنوان مثال:بررسی آماری بعمل آمده از دانشگاه«بوئنوس آیرس»نشان میدهد که مدت زمان متوسط لازم جهت فارغالتحصیل شدن دانشجویان در یک دوره پنج ساله دانشکده کشاورزی حدود 7/4 سال طول میکشد.
تعدادی از مدارس در زمینهء کشاورزی تخصص خواهند داشت،لیکن آنچه که بیش از همه در«پرو»مورد نیاز است،مانند دیگر مناطقی که در آنها اصلاحات ارضی در جریان و یا درحال بررسی میباشد،دگرگونی در تربیت متخصصین فنی که تا حد زیادی با زمینداران بزرگ ارتباط دارد،به عهده مأمورین توسعه روستایی است که دارای پایگاه وسیعتری بوده و همچنین در زندگی و آمال دهقانان،شخصا سهیم هستند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) سطح متوسطه نفوذ قدرتهای استعماری سابق همانند سطح عالی بطور قوی در ایجاد مؤسسات آموزشی متوسط نیز مشخص بوده است که از طرفی نیز افزایش چشمگیری در تعداد همراه با تنوع حیرتآور در سطوح و انواع وجود دارد.
توضیحات مربوط به جدل(3) 1-این اطلاعات غالبا به اوایل دهه 07 اشاره دارد و در برگیرنده آموزش رسمی در کشاورزی و دام است (مدارس دستیاران دامپزشکی در سطح متوسطه نیز گنجانده شدهاند)شامل جنگلداری،شیلات و دامپزشکی نمیشوند."