Skip to main content
فهرست مقالات

کتاب شناسی: روان شناسی تغییر نگرش و رفتار مصرف کننده انرژی

(1 صفحه - از 48 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان انرژی، تغییر نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان، روان‌شناسی تغییر نگرش و رفتار، مصرف، کتاب‌شناسی روان‌شناسی تغییر نگرش، سازمان بهره‌وری انرژی ایران، کتاب‌شناسی، کتاب، مدیریت مصرف انرژی، آموزش مدیریت انرژی

خلاصه ماشینی:

"کتاب«روان‌شناسی تغییر نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان انرژی»در 911 صفحه با تیراژ 0001 جلد به چاپ رسیده و مشتمل بر 5 فصل به شرح ذیل‌ است: فصل اول-باور،نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان:نگرش مصرف‌کنندگان‌ به سه جزء یا مولفه تقسیم می‌شود: مولفه شناختی نگرش یا همان باورهای مصرف‌کننده؛بعد عاطفی‌ مصرف‌کننده که علائق او را دربرمی‌گیرد و بعد رفتاری مصرف‌کننده و اهداف‌ مربوط می‌شود. فصل سوم-شیوه‌های تغییر نگرش و رفتار مصرف‌کنندگان انرژی:گرچه‌ نگرش‌ها و رفتارهای آدمی دارای ثبات قابل‌توجه و پایدرای هستند اما شیوه‌هایی برای تغییر رفتار و نگرش مصرف‌کنندگان انرژی در این فصل از کتاب معرفی شده است. این نظریه‌ها برپایه 2 رویکرد مطرح شده‌اند: الف-رویکرد رفتاری(شامل نظریه هاولند،شیوه پسخوراند،مدل‌سازی، محرک‌های پول و تقویت مثبت و طراحی محیط) ب-رویکرد شناختی(شامل آموزش و اطلاع‌رسانی،تعهد فردی و گروهی،نظریه تعادل‌شناختی،هماهنگی‌شناختی و شیوه‌های تأثیر رفتاری) فصل چهارم-آموزش مدیریت انرژی:یکی از راهکارهای کنترل مصرف، مدیریت انرژی است و آن عبارتست از:استفاده بهینه از منابع موجود. در این فصل 6 مرحله اصلی آموزش مدیریت انرژی(شامل:نیازمندیهای‌ آموزشی؛تعیین اهداف آموزش؛گزینش محتویات آموزشی؛انتخاب‌ ورش‌های مناسب؛هدایت آموزشی و ارزشیابی آموخته‌ها)مورد بررسی‌ قرار گرفته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.