چکیده:
پایاننامة دورة تحصیلی کارشناسی مرحله یپایانی این مقطع تحصیلی است که دانشجو پس از
پشت سر نهادن ترمها و دروس درنظر گرفتهشده برای وی دانش خود را در رشتة تحصیلیاش با ارایة
یک پژوهش در قالبی علمی-پژوهشی به عرصة ظهور میرساند. در دانشگاه سوره» مقطع کارشناسی
ارشد نوپاست و تعداد پایاننامههای ارایهشدهی این مقطع در این دانشگاه بین سالهای ۱۳۸۷ تا ۰۱۳۹۰
۱ پایاننامه است. این مقاله با فرض این مساله که چکیده» فهرست و فصلبندی پایاننامهء مقدمه,
بدنة پژوهش, نتیجهگیری و منابع اجزای اصلی ساختمان یک پژوهشاند با بررسی چکیده, مقدمه.
نتیجهگیری و فهرست منابع هشت پایاننامه به عنوان نمونة آماری از میان جمعیت آماری ۴۱ پایاننامه.
سعی کرده است میزان مطابقت پایاننامههای آرایهشده را با اصول نگارش علمی-پژوهشی بسنجد که
در اینجا برای پرهیز از طولانی شدن غیر ضروری مقاله» بررسی سه چکیده» دو مقدمه, نتیجهگیری و
نحوة مستندسنازی منابع, به عنوان نمونهای از شیوة بررسی نگارندگان این مقاله آورده شده است.این
مقاله در قالب یک تحقیق موردپژوهی نمونة آماری خود را به صورت تصادفی از میان جمعیت آماری
برگزیده است و در تحلیل دادهها یعنی پایاننامهها از روش توصیفی-قیاسی بهره جسته است. نتایج
این بررسی تشان میدهد که از بیشتر پایاننامهها در نوشتن چکیده و نتیجهگیری ایراد بسیار دارند. تنها
نیمی از آنها در نوشتن مقدمه اصول را رعایت کرده اند اما بیشتر پایاننامه توانسته اند در نوشتن منابع
و مستندسازی اصول علمی معمول را رعایت کنند.
Thesis for master (MA) degree is the final stage of this academic level after leaving behind the courses intended for students with providing a scientific – research. The students can approve the knowledge of yourselves in the field of research before graduation. Soore University in this academic level is new and in these university ٤۱ theses has been written. This paper assumes that Abstract، contents، Introduction، Body of Research، Conclusions and References are the main components of a structure of a research; so examined the Abstract، Introduction، Conclusion and References of eight theses as a statistical sample of the population ٤۱ protocol and has tried to match the level of supervision provided with the principles of writing a scientific research. Here to avoid Unnecessary prolongation of the paper، Three abstracts، two introductions، references and conclusions has been chosen for displaying those authors way of researching. The case studies randomly have been selected and samples (theses) have been analyzed by Descriptive –Comparative method. Results of this study show that the most of theses in writing Abstract and Conclusion have many problems and Only half of them have adhered the principles in writing the introduction but most of them have been approved common scientific principles in writing resources.