Skip to main content
فهرست مقالات

وهابیت در آیینه تاریخ

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : وهابی ،محمد بن عبد الوهاب ،آل سعود ،اسلامی ،مکه ،احمد بن حنبل ،حکومت آل سعود وهابی ،شهرهای مقدس مکه و مدینه ،پیامبر اکرم ،مردم ،حکومت آل سعود ،فرقهء وهابی ،شهر ،فرقهء وهابی و آل سعود ،تخریب ،مدینه ،غارت ،پیامبر ،عثمانی ،امام ،اسلام حضرت محمد بن عبد ،مذهب ،تخریب قبور و آثار اسلامی ،عقاید ،حکومت ،محمد علی پاشا ،حنبلی ،آثار اسلامی شهرهای مقدس ،بن عبد الوهاب اهل نجد ،پیمان محمد بن عبد

خلاصه ماشینی:

"امروز وهابیت دست دوستی به مشترکین و کفار صهیونیسم دراز کرده و دستهای پلید و ناپاک آنها را به گرمی‌ می‌فشارد اما دست حاجتمندان مستضعفی که از ظلم و جور و جنایتهای غیر قابل وصف همین‌ اشقیای زمانه بر ضریح مبارک و متبرک نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبد الله(ص)دراز می‌شود،قطع می‌نماید و با کمال وقاحت و بی‌شرمی این تضرعهای خالصانه عاشقانه را شرک‌ قلمداد می‌کند و زائران را مورد استنطاق و حتی ضرب و شتم قرار می‌دهد و یا همانطور که در رسانه های تصویری و غیره ملاحضه می‌شود بقیع را-که مدفن مقدی چهار امام همام و دیگر بزرگان صحابه است-با شعار توحید و اعتلای کلمه الله به تلی از خاک مبدل می‌سازد. را صادر کرد و حتی می‌توان گفت: 13کسانی که به زیارت می‌روند قصدشان همان قصد مشرکین است که از بت،چیزهایی را طلب می‌کنند!14 استاد جعفر سبحانی دربارهء عقاید و آراء ابن تیمیه می‌نویسد:وی دو اصل را وارد مذهب‌ سلفی‌گری کرد در حالیکه احمد بن حنبل،از آن دو اصل خبر نداشت؛یکی سفر برای زیارت‌ رسول خدا را بدعت شمرد و آنرا حرام نمود،بر این اساس هر نوع توسل به پیشوایان اسلام و اولیاء الهی مانند تبرک به آثار آنان را بدعت و حرام و مخالفت با اصل توحید دانست. دیگر اینکه احادیث فراوانی را که دربارهء فضایل اهل البیت وارد شده که خود«احمدبن‌ حنبل»و شاگردان وی نیز آن را نقل کرده‌اند،نادرست خواند و همهء آنها را انکار کرد و از این‌ طریق اندیشهء عثمانی‌گری عصر اموی را که در انکار فضایل علی(علیه السلام)خلاصه می‌گردد،و احمد بن حنبل با تلاش بسیار زیاد،آتش آنرا خاموش کرد،دوباره زنده ساخت و از این طریق‌ مسألهء«تربیع»و این که علی(علیه السلام)چهارمین خلیفهء اسلامی است که امام حنابله پایه‌گذار آن‌ بود،موهن و سست اعلام کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.