Skip to main content
فهرست مقالات

وقت بیداری/ نقد فیلم

نویسنده:

مصاحبه شونده:

(15 صفحه - از 30 تا 44)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، سینما، حج، حسن‌پور، کودک، خواب، سفر، ساخت فیلم، قصه، طائرپور

خلاصه ماشینی:

"در همین آغاز کار از خانم طائرپور پرسشی دارم و آن اینکه جناب آقای حسن‌پور دربارهء وقتی‌ همه خواب بودند،نحوهء شکل‌گیری و ساخت فیلم،فرمودند شما به‌طور اتفاقی تهیه‌کنندهء این فیلم شدید. تقدیر ساخت این فیلم از ابتدا،با نوعی حس،خاطره و صفای درونی که برمی‌گردد به‌ مادر از دست رفتهء آقای حسن‌پور و احساسی که ما نسبت به همهء مادران و مسئلهء حج‌ داشتیم،گره خورده بود و برای ما به‌طور ناخواسته و به عنوان یک کار دینی پیش رفت. یکی از سؤالات و مسائل مهمی که باید از مسئولان کشور و به‌ویژه شهر قم که بنا دارد از این فرهنگ اصیل دفاع کند،این است که به رغم حضور مردم‌ در سالن و تأثیرگذاری فراوان این نوع فیلم‌ها،چرا هنوز بعد از گذشت این همه سال،فیلم‌های‌ مذهبی موقعیت و جایگاه فیلم‌های تجاری را ندارند؟امیدوارم همهء دوستان به این مسئلهء مهم به‌ صورت یک دغدغه و مشکل اساسی بنگرند. این مشکل تمام کسانی است که به یکی از شاخه‌های تخصصی حوزهء سینما نزدیک می‌شوند؛اما برای افراد جامعه که مخاطبان اصلی و غایی هر فیلم هستند،باید میزان تأثیرگذاری در آنها مشاهده شود و همین امر برای سازندگان،موجب رضایت خواهد بود. پرسش:چرا با اینکه در پایان فیلم،همهء شخصیت‌ها به نوعی سعادتمند می‌شوند،از عنوان وقتی همه خواب بودند استفاده کرده‌اید؟ حسن‌پور:ما مدت‌ها به این اندیشیدیم که چه اسمی برای فیلم انتخاب کنیم. ملکی:خانم طائر پور!با توجه به اینکه فیلم پسر مریم و وقتی همه خواب بودند جای خود را در میان فیلم‌ها و جشنواره‌های مذهبی باز کرده‌اند و جوایز متعددی از این جشنواره‌ها دریافت کرده‌اند،دیگر شما را یک تهیه‌کنندهء ایدئولوژیک در دنیا می‌شناسند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.