Skip to main content
فهرست مقالات

هنر و دانش

نویسنده:

مترجم:

(13 صفحه - از 52 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،دانش ،تجارب ،داستان ،خیالی ،دانش اخلاقی ،توجیه ،هنر و دانش ،اثر هنری ،یادگیری از طریق هنر ،اثر ،ادبیات ،احساس ،فهم ،رویکرد ،قدرت ،فعالیت ،درک ،عاطفی ،تفسیر ،نظرات ،آثار هنری فعالیت شناختی ،انگیزش شناختی ،واکنش عاطفی ،فلسفهء اخلاقی ،چشمهء دانش ،کسب ،دلیل ،فهم محتوای اخلاقی ،ایجاد انگیزش عاطفی و تجربی

خلاصه ماشینی:

"با این حال،نباید بر پایهء مدل‌های سنتی کسب دانش منبعث از نظریات علمی،انتظار زیادی‌ داشته باشیم و ادعا کنیم که تمامی مسائل پیرامون علم را فهمیده‌ایم و اینکه اساسا یادگیری از طریق هنر چگونه است. محتوا و توجیه دانش اینکه هنر تأثیر شناختی گسترده‌ای بر ما دارد،پذیرفته شده است؛اما بحث اصلی در این است‌ که آیا هنر،دانشی را فراهم می‌آورد که خود دانش مجددا نیازمند نوعی توجیه است؟چرا باید اندیشه‌های منتج از هنر را بپذیریم؟آیا تجربه در کنار هنر،دلیل کافی برای داشتن اختیار- قدرت-را مهیا می‌کند؟ مسائل مربوط به توجیه در ارتباط مستقیم با محتوا هستند؛زیرا چیزی که یاد گرفته می‌شود،بر نوع توجیه مورد نیاز تأثیر می‌گذارد. به همراه هر نوع دانش احتمالی در زندگی بشر، باید دانش تجربی قانونی را در طول مدت و بر پایه پیوند با دیگر تجارب مربوط تأیید و تصدیق‌ کنیم؛اما از نگاه نووتیز،این مسئله کاملا واضح نیست؛زیرا می‌توان دلیلی را برای اطمینان به‌ تجربهء ما از یک اثر هنری و مواجهه با آن،به صورت یک دانش،بیان کرد که البته آن جنبه قابل‌ تجدیدنظر تجربهء آیندهء ما،بر پایهء مواجههء کوتاه مدت با اثر است. آیا می‌توانیم از این باورهای تجربی تنها به عنوان پیشنهادهایی موقت برای تجارب آینده‌مان‌ استفاده کنیم یا با داشتن پیش‌زمینه،آنها را با اعتقاد بپذیریم؟آیا تجربه کردن اثر،نیرویی تحکیم‌ بخش دارد یا می‌بایست به منابع بیرونی رجوع کرد؟ برای داشتن نیرویی توجیه کننده،می‌توانیم دلیل قانع‌کننده‌ای برای استفاده از این تجارب‌ داشته باشیم؛زیرا برخورد ما با اثر تا حدی دلایل تحکیم بخش از پیش تعیین شده‌ای در بر خواهد داشت؛همان‌طور که نووتیز به آن اشاره می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.