Skip to main content
فهرست مقالات

کتاب و کلیک: عصر رسانه

نویسنده:

(7 صفحه - از 97 تا 103)

کلید واژه های ماشینی : کتاب، هالیوود، برنامه‌های تلویزیونی، سینما، سیاسی، مطالعات سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی، عصر رسانه، حوزهء مطالعات سینمایی، برجسته‌سازی، کتاب و کلیک

خلاصه ماشینی:

"کتابی که به‌ تازگی روانهء بازار کتاب شده است؛ عصر CNN و هالیوود/نوشتهء محمد مهدی سمتی/برگردان؛نرجس خاتون براهوتی/نشر نی/تهران،1385؛ کتاب عصر CNN و هالیوود،در هفت بخش به قلم محمد مهدی سمتی به زبان انگلیسی (به تصویرصفحه مراجعه شود) نوشته شده است که در هر بخش نگارنده تلاش می‌کند چهارچوب مشخص نظریی برای بحث‌ هایی که در هر بخش بیان می‌کند،فراهم نماید تا خواننده با مبنای بحث و نوع رویکردشان به‌ تلویزیون،سینما و تولیدات آنها آشنا شده و تا جای ممکن بتواند کاربرد عملی نظریه‌های مختلف‌ بیان‌شده در حوزه‌های روانکاوی،تاملات پست‌مدرنی و دیدگاه‌های پسامدرنی را بیابد و بر مبنای این الگوی عملی،فرآورده‌های فرهنگی جهان غرب را که به سو ما سرازیر شده است‌ به‌درستی بشناسد. نگارنده در اینجا با دقیق شده بر روی سه فیلم پرسروصدای‌ این دوره،دروغ‌های حقیقی،تصمیم عملی و محاصره تغییر نوع نگاه سیاسی را در نوع قهرمان‌ پردازی و درگیری‌های عاطفی آنها مورد تحلیل قرار می‌دهد و ایدهء خود را که انطباق دیدگاه‌ های لاکان با تولیدات فرهنگی بود به حوزهء سینما بسط می‌دهد و آن را وسیعتر گسترده‌تر می‌ کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.