Skip to main content
فهرست مقالات

حقیقت در نقاشی یا متن

نویسنده:

مترجم:

(11 صفحه - از 106 تا 116)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،سزان ،بصری ،دریدا ،دانشجویان ،حقیقت در نقاشی ،تصویر ،سواد ،روند ،تاریخ ،تاریخ هنر ،آموزش ،ارزش ،فرهنگ ،ادراکی ،معانی ،واژگان ،معاصر ،نظریه ،تحلیل عبارت سزان ،اثر ،میان سزان و دریدا ،تحلیل زیبایی‌شناسی فرهنگ بصری ،دانشجویان رشته هنر ،سواد بصری ،تحلیل ،آموزش سواد بصری ،هنرهای بصری ،کتاب ،عبارت

خلاصه ماشینی:

"اگر در پی یافتن ریشه‌های شناخت‌شناسی بودیم، آن را در کجا پیدا می‌کردیم؟در اثر پیش گفته سزان-که به صورت باز تولید، در دسترس بیشتر ما قرار دارد-در دیگر آثار وی، در نوشته‌های مفصل او، داستان زندگی سزان، تعداد فراوان متونی که هنر وی را ارزیابی و تحلیل کرده‌اند-از جمله آثار دریدا-در نقاشی اصیل یا این که باید تا بازدید از(شهر)اکسان پروانس 7 (در جنوب فرانسه)و دیدار مستقیم کوه مذکور پیش رویم؟کدام یک از این دو گزینه تجربه‌ای معنادارتر یا راهی که می‌تواند ما را در جهت صحیح هدایت کند و کدام یک از آن دو باید غالب شود؟آیا ما باید به واسطه جدیدترین نمونه‌های نظریه‌های هنری، در فرهنگ‌های لغات خود دخل و تصرف کنیم یا باید به موزه‌های، گالری‌ها، صفحات رایانه و هنرکده‌های هنرمندان بشتابیم؟هنر چگونه تعریف می‌شود؟حقیقت کجاست؟در نقاشی یا در متن؟تلاش برای وارد کردن تئورهای بیشتر در دوره آموزشی هنر، دست کم در دهه اخیر، یکی از واقعیت‌های آموزشی بوده است. چگونه می‌توانیم حقیقت را بیابیم؟آیا واقعیت ملموس بوم‌های نقاشی-به همراه ضربات قلم و ساختار ماهرانه(که وابسته به طرز تفکر است)-و روند خلاقانه و نوشته‌های او می‌تواند از فهرست بلند نمایشگاه‌ها و تحلیل‌های متنی اثر وی تفکیک شود؟آیا این مدارک بصری، شیوه‌ها و بیان‌های متنوع باید در یک ساختار سلسله مراتبی، نظام‌مند گردد که نویسنده‌ای واحد و روش‌شناسی‌ای غالب را برتر می- انگارد و ارزش دیگران را تنزل می‌دهد؟در عصری که رویکردهای میان رشته‌ای برای تحلیل زیبایی‌شناسی فرهنگ بصری معاصر ضروری است، آیا مرزهای تئوری و عمل باید استمرار یابد تا به نحوی پرشور، مورد دفاع قرار گیرد؟آیا یافتن معانی در واژه‌پردازی، ارزشمندتر از یافتن آن‌ها در تصویرپردازی است؟آیا حقیقت تنها در نقاشی یا فقط در متن یافت می‌شود؟برای ایجاد تلفیق تئوری و عمل در محیط دانشگاهی، باید گفتمان میان سزان ودریدا در یک دوران پر فعالیت گرافیکی و ادراکی، وارونه گردد وپدیدآوردن حقیقت در نقاشی دوباره به هنرمند نسبت داده شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.