چکیده:
فناوریهای جدید دنیای کسب و کار را از اساس دگرگون کرده اند. این فناوریها با ایجاد
رشد شتابان در توانمندترین نیروهای اقتصاد جهان ، یعنی فضای مجازی 2 و قدرت محاسبه
، به جزء لاینفک سازمانها در تمام دنیا تبدیل شده اند. از سوی دیگر، همین فناوریها
چالشهای شدید دیگری پیش روی تمامی سازمانها قرار داده اند. در این مقاله این
فناوریهای نوخاسته توصیف و اثرهای آنها بر سازمانهای سنتی "موج دوم " و روشهای
مدیریتی چند سال اخیر و همچنین تاثیر بالقوه آنها بر بیست سال آینده بررسی می شود.
در ادامه ، راهکارهای پیش روی سازمانها برای مقابله با اثر این فناوریهای جدید بر
سازمانها وکارکنان آنها بررسی خواهد شد. در پایان ، بعضی پرسشهای قبلا بدون پاسخ در
مورد فناوریهای جدید و تاثیرات احتمالی آنهابر سازمانها در آینده نزدیک مطرح می
شود.
خلاصه ماشینی:
"روح برابری خواهی فضای مجازی عملا باعث ایجادیک زمین بازی تخت و هموار شده است که در آن همه افراد، با پایگاههای طبقاتی متفاوت ، همزمان می توانند به طور مستقیم و فوری نه تنها به صورت فرد با فرد "که در عصر صنعتی موج دوم رایج بود" بلکه به صورت فرد با جمع و جمع باجمع ارتباط برقرار کنند.
"دستگاههای از لحاظ واقعیت تکامل یافته "22جدید، که در آنها برای غلبه بر "مریض سفر"23تصاویر نموداری بر جهان فیزیکی نهاده شده است ، یک احساس واقعی از حضور شرکت کنندگان در یک "اتاق " را فراهم خواهند کرد; پیش نمونه های "موتور گرافیکی واقعیت نامتناهی "24م اکنون در شرکتهای بی ام و، ناسا، و دایملر ـکرایسلر ـ بنز آزموده می شود.
این تعریف میان کار و خانه برای بسیاری از کارکنان دیگر مربوط به گذشته است PCهای خانه این امکان را ایجاد کرده اند که کارکنان فراتر از ساعات کار سنتی به کار ادامه بدهند وبتوانند فعالیتهای حرفه ای خود را به هر مکان وزمانی که می خواهند گسترش بدهند.
چطور می توان اطمینان حاصل کرد که کارکنان وقت و انرژی خود را برای یک سازمان ناپیدا به کار بگیرند؟ مدیران چگونه می توانند باکارکنانی رابطه برقرار کنند که آنها را برای دوره های طولانی ندیده اند؟ این دو مسئله را فقط در صورتی می توان حل کرد که یک اعتماد متقابل شدید میان دو طرف وجود داشته باشد."