چکیده:
در این مقاله رویکرد به آموزش رهبران تغییر و تحول که در پنج سال گذشته مورد
استفاده قرار گرفته است مرورمی شود. داده هایی که برای ارزیابی این رویکرد به کار
رفته اند مرور شده و عناصر مهم برنامه آموزشی نیز توصیف شده است .در پایان مسائل
پژوهشی در دست اقدام نیز ارزیابی و مشخص می شود.
خلاصه ماشینی:
"بنابراین سوالهای اساسی برای سازمانهاعبارت اند از: • آیا می توانید رهبری تغییر و تحول را آموزش دهید؟ • اگر جواب مثبت است ، چگونه ؟ • آیا این آموزشها تفاوتهایی را در نتایج سازمانی ایجاد می کنند؟ ما این سوالات را مطرح کردیم که آیا می توانیم رفتار رهبران را تغییر دهیم و اگر می توانیم آیا این تغییر باعث تغییر در نتایج مهم سازمانی می شود؟این سوالات مخصوصا وقتی رهبری خوب تعریف نمی شود یا قابل آموزش نیست برجسته ترمی شوند "4".
اگرچه این سوال بررسی دقیقتری را لازم دارد، نتایج کسب شده نشان می دهد که زیردستان می توانند: • سبک رهبری مورد استفاده رهبران را تشخیص دهند، و • رفتار "عملکرد" خود را در واکنش به رفتاررهبران تغییر دهند.
تجربه ما که براساس ادارک زیردستان به دست آمده است نشان می دهد که افراد در طول سه یاچهار ماه در نتیجه اجرای این اهداف ویژگیهای رهبری تغییر و تحول را نشان می دهند.
از این اطلاعات برای ارائه بازخورد به رهبران در مورد سبک رهبری تغییر و تحول جاری آنها و ارزیابی تغییرات استفاده می شود.
آنچه که این یافته ها نشان می دهد آن است که علاوه برآموزشهای رسمی ، فرصتهایی برای یادگیری رهبری تغییر و تحول در طول دوره جوانی و به صورت دورهای آموزشی طبیعی وجود دارد.
این موضوع فرصتی را برای تحقیقات جدید که می تواند بر روی تاثیر والدینی شامل ، معلمان ،مربیان ورزشی و سایر افراد از این دست متمرکزشود به وجود می آورد و هم چنین فرصتی است برای تمرکز بر روی نوجوانان برای اینکه بفهمیم چه موقع رهبری تغییر و تحول در آنها آغازمی شود."