Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه روش اجتماعی- اقتصادی و روشهای دیگر تغییرات سازمانی

نویسنده:

مترجم:

(16 صفحه - از 31 تا 46)

کلیدواژه ها :

مدیریت ،اقتصاد اجتماعی ،توسعه سازمانی ،فرا نوگرایی

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، اجتماعی، اقتصادی، تغییرات سازمانی، روش، رویکرد، مصاحبه، ساوال، حسابداری، مدیریت

امروزه سرعت بالای تغییرات در عرصه رقابت، پیشرفتهای تکنولوژی و نوآوری های روزافزون از ویژگیهای محیطی شرکتها در دنیای کسب و کار به شمار می رود. این ویژگیها سبب شده اند تا روزانه شرکتهای بی شماری در مواجهه با دشواریهای فزاینده رشد و توسعه در تلاطم افزایش رقابت در دنیای کسب و کار برای بقا و پیشرفت خود با چالشهای گوناگون تقابل یابند. در تقابل با این چالشها، بنگاهها مجبورند که به ایجاد تغییراتی بپردازند. از این رو مقوله تغییرات سازمانی در سالیان اخیر در دنیای مدیریت، اهمیت قابل توجهی یافته و روشهای گوناگونی برای انجام این مهم ابداع شده است. هدف این مقاله، مقایسه و بررسی تفاوتهای (سیم) رویکرد اجتماعی- اقتصادی با 15 مورد از روشهای کلی تغییرات سازمانی است. تمامی این 16 روش، قسمتی از جدول تغییرات سازمانی می باشند. براساس این مقایسه، در مقاله حاضر (با توجه به اینکه در سیم بیش از دیگر رویکردها به نظرات افراد گوناگون توجه شده و بیش از دیگر روشها به قدرت حساس است)، این شیوه نسبت به دیگر روشهای تغییر سازمانی به عنوان فرانوگراترین و نظام بخش ترین روشی که از وسیعترین بنیان نیز برخوردار است معرفی شده است.

خلاصه ماشینی:

"نظر به اینکه تفاوتهای این رویکرد با سایر تکنیک ها و روشهای مدیریت و مدیریت تغییر سازمانی از جمله اولین سئوالات بیشتر مخاطبانی است که برای اولین مرتبه با آن مواجه می شوند، مقاله حاضر از میان منابع موجود انتخاب شد تا به عنوان یکی از مراجع مرتبط و به منظور آشنایی با رویکرد اجتماعی- اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد. نبود مطالعه تطبیقی رویکردها، ضعف اصلی این قسمت است تغییرات سازمانی از قواعدی به این شرح برخوردارند:1- ایجاد الگوی تغییر سازمانی برای تغییر سازمان؛ 2- دفاع از این الگو در برابر دیگر الگوهای موجود در جدول؛ 3- ارائه سمینار آموزشی برای آموزش مشاوران؛ 4- تشکیل گروهی از علاقه مندان از بین مشاوران دارای مدرک تحصیلی مقطع دکترا؛ 5- انجام تحقیقاتی به منظور تائید یافته های الگوی مورد نظر؛ 6- بازگشت به اصل نخست؛ 7- شرکت در کلاسهایی که با هدف برنامه ریزی در جهت حذف رویکرد صورت می گیرد. پرسشگر دسته بندی علمی سیم به زبان پرسشگر دسته بندی براساس زبان طبیعی مشتریان اظهارات دسته بندی شده که براساس تئوری مستدل متغیرهای "سیم" و زیر مجموعه های آنها الگوسازی شده اند (2000 دسته=n)نظام ورود و بازاریابی کامپیوتری موسسه ایزور برای کار برروی چند پروژه نقل قول های افراد ذی نفع که در مصاحبه های نیمه ساختار یافته فردی و گروهی و مشاهده محیط کار جمع آوری شده، براساس گروه بندی ایشان مرتب می شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.