Skip to main content
فهرست مقالات

نقش اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات غیر نفتی در ایران

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (24 صفحه - از 59 تا 82)

کلید واژه های ماشینی : صادرات ،صادرات غیرنفتی ،اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات ،توسعه صادرات غیرنفتی ،اعتبارات صادراتی ،نقش اعتبارات صادراتی در توسعه ،صادرات غیر ،توسعه صادرات غیر ،روند صادرات غیرنفتی ،صادرکنندگان ،برنامه سوم توسعه ،بانک توسعه صادرات ،پرسشنامه ،توسعه بازار محصولات صادراتی ،هدف بررسی نقش اعتبارات صادراتی ،مشکلات صادرات غیرنفتی ،ایران ،بازار ،آمار مرکز توسعه صادرات ایران ،اعطای اعتبارات صادراتی ،توسعه صادرات غیر نفتی ،اقتصادی ،صادرکنندگان غیرنفتی ،زیاد£ ،بانک ،عوامل اعتبارات صادراتی در صادرات ،رشد ،مشکلات صادرات غیرنفتی کشور ،ایران بانک توسعه صادرات ،آمار

مقاله حاضر، با هدف بررسی نقش اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات غیرنفتی انجام گردیده است. روش تحقیق، روش پیمایشی می‌باشد و برای بررسی میزان نقش اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات غیرنفتی، نمونه 200 نفری با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه ”کوکران“ از داخل جامعه آماری (صادرکنندگان غیرنفتی) 3500 نفری انتخاب کرده و روش نمونه‌برداری بصورت تصادفی ساده می‌باشد و تنها ابزار اندازه‌گیری، یک پرسشنامه «پژوهشگر ساخته» بوده است. مهمترین نتایج حاصل از تحقیق حاضر این است که اعطای اعتبارات صادراتی (BUYERS CREDIT) مهمترین و مؤثرترین اهرم توسعه در جهش صادرات می‌باشد و با اعمال این مهم، رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای در توسعه بازار محصولات صادراتی‌خود در بازار کشورهای هدف خواهیم داشت و جهش صادراتی را که محور برنامه سوم توسعه می‌باشد، از نظر کیفیت و کمیت ارتقا می‌بخشد و با اولویت بخشیدن به اعتبارات صادراتی، عوامل درونی مؤثر بر صادرات غیرنفتی در مقایسه با عوامل بیرونی مؤثر در صادرات غیرنفتی، اثر کمرنگتری بر روند صادرات غیرنفتی دارند و باید پس از عوامل اعتباری، بر بهبود عوامل بیرونی مؤثر بر صادرات قویا اهتمام ورزید. بامطالعه مقاله حاضر، به افق‌های روشن و امیدوارکننده‌ای دراین زمینه دست خواهید یافت.

خلاصه ماشینی:

""

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.