Skip to main content
فهرست مقالات

نقش اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات غیر نفتی در ایران

نویسنده: ؛ ؛

پاييز 1381 - شماره 24 علمی-پژوهشی (24 صفحه - از 59 تا 82)

کلید واژه های ماشینی : اعتبارات صادراتی در توسعه ،اعتبارات صادراتی ،صادرات غیرنفتی ،غیرنفتی ،توسعه صادرات غیرنفتی ،صادراتی ،برنامه سوم توسعه ،صادرکنندگان ،توسعه صادرات ،نقش اعتبارات صادراتی ،£ کم £ متوسط ،صادرکنندگان غیرنفتی ،عوامل بیرونی ،زیاد£ ،اعطای اعتبارات صادراتی ،روند صادرات غیرنفتی ،بیرونی ،عوامل درونی ،روش تحقیق ،برنامه سوم ،توسعه بازار ،جهش صادراتی ،بیرونی مؤثر در صادرات ،بیرونی مؤثر بر صادرات ،بانک توسعه صادرات ،کالاهای صادراتی ،بازارهای صادراتی کشور ،مشکلات صادرات غیرنفتی ،حجم نمونه ،جهش صادرات

مقاله حاضر، با هدف بررسی نقش اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات غیرنفتی انجام گردیده است. روش تحقیق، روش پیمایشی می‌باشد و برای بررسی میزان نقش اعتبارات صادراتی در توسعه صادرات غیرنفتی، نمونه 200 نفری با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه ”کوکران“ از داخل جامعه آماری (صادرکنندگان غیرنفتی) 3500 نفری انتخاب کرده و روش نمونه‌برداری بصورت تصادفی ساده می‌باشد و تنها ابزار اندازه‌گیری، یک پرسشنامه «پژوهشگر ساخته» بوده است. مهمترین نتایج حاصل از تحقیق حاضر این است که اعطای اعتبارات صادراتی (BUYERS CREDIT) مهمترین و مؤثرترین اهرم توسعه در جهش صادرات می‌باشد و با اعمال این مهم، رشد بسیار قابل ملاحظه‌ای در توسعه بازار محصولات صادراتی‌خود در بازار کشورهای هدف خواهیم داشت و جهش صادراتی را که محور برنامه سوم توسعه می‌باشد، از نظر کیفیت و کمیت ارتقا می‌بخشد و با اولویت بخشیدن به اعتبارات صادراتی، عوامل درونی مؤثر بر صادرات غیرنفتی در مقایسه با عوامل بیرونی مؤثر در صادرات غیرنفتی، اثر کمرنگتری بر روند صادرات غیرنفتی دارند و باید پس از عوامل اعتباری، بر بهبود عوامل بیرونی مؤثر بر صادرات قویا اهتمام ورزید. بامطالعه مقاله حاضر، به افق‌های روشن و امیدوارکننده‌ای دراین زمینه دست خواهید یافت.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.