Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه وقت خود را تنظیم کنیم؟

نویسنده:

مترجم:

(16 صفحه - از 99 تا 114)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، مدیریت، العملهای مؤثر در مدیریت زمان، برنامه، دستور العملهای مؤثر در مدیریت، مدیریت زمان، تنظیم، صرف، سیستم، شمردن دستور العملهای مؤثر

مدیران چگونه روز خود را می‌گذرانند؟شما روز خود را چگونه سپری می‌کنید؟هنگامی که در پایان روز دست از کار می‌کشید، آیا می‌توانید بگویید، وقت شما در کجا صرف شده و تا چه اندازه به اهدافی که تعیین کرده بودید، رسیده‌اید؟در این مقاله کوشش شده تا ضمن بر شمردن دستور العملهای مؤثر در مدیریت زمان جدولها و برنامه‌های سالیانه، ششماهه، ماهیانه، هفتگی و روزانه به همراه تلف‌کننده های وقت و روشهای جلوگیری از آنها برای استفاده بهینه از وقت معرفی شود.بی‌شک استفاده از وقت آنگاه می‌تواند اثر بخش باشد که تنها هدفگذاری برای دستیابی به برخی چیزها مهم شمرده شود و نه آنکه تمرینی برای پرکردن اوقات روزانه باشد.

خلاصه ماشینی:

"چکیده مدیران چگونه روز خود را می‌گذرانند؟شما روز خود را چگونه سپری می‌کنید؟هنگامی که در پایان روز دست از کار می‌کشید، آیا می‌توانید بگویید، وقت شما در کجا صرف شده و تا چه اندازه به اهدافی که تعیین کرده بودید، رسیده‌اید؟ در این مقاله کوشش شده تا ضمن بر شمردن دستور العملهای مؤثر در مدیریت زمان جدولها و برنامه‌های سالیانه، ششماهه، ماهیانه، هفتگی و روزانه به همراه تلف‌کننده های وقت و روشهای جلوگیری از آنها برای استفاده بهینه از وقت معرفی شود. مقدمه، معرفی و قدردانی طرح اطلاع‌رسانی مدیریت و رهبری، در راستای انجام مأموریتهای خود به منظور معرفی آثار مدیریتی نوین و امکان بهره‌برداری سریعتر اعضای محترم هیئت علمی و مدیران عالی و دانشجویان رشته‌های مدیریت در نظر دارد با همکاری شما عزیزان، این مهم را به گونه‌ای مطلوبتر به انجام رساند؛از شاء الله یکی از مهمترین و جدیدترین مباحث مدیریت، مدیریت زمان است که دانش، نگرش و رفتار مدیران را در جهت بهره‌برداری هر چه مناسبتر از عمر، که والاترین سرمایه انسانی است، ارتقا می‌بخشد. 2-تقویم فعالیتهای برنامه خود را، که شامل زمان آغاز و پایان همه فعالیتهای اصلی که در نظر دارید در طول سال آینده انجام دهید، تکمیل نمایید. شکل(4-1)-کارهایی که امروز باید انجام شود به تصویر صفحه مراجعه شود تلف‌کننده‌های وقت بیشترین تلف‌کننده وقت، اختصاص ندادن بیشترین حجم ساعات کاری به حوزه‌های کلیدی کار است. 3-تعیین کنید که آیا وقت کافی صرف امور مدیریتی و حوزه‌های نتایج کلیدی کارتان کرده‌اید یا خیر؟ 4-مراقب باشید که سنگینی کار شما فقط بر امور مورد علاقه‌تان قرار نگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.