Skip to main content
فهرست مقالات

رهبر بصیر (3)

نویسنده:

مترجم:

(24 صفحه - از 115 تا 138)

کلید واژه های ماشینی : رهبران بصیر، بصیرت، بصیر، رفتار شخصی رهبران بصیر، کارکنان، مهارتهای، رفتار، فرد فرد اعضای سازمان استفاده، آموزش، سازمان، بصیرتهای رهبران، خطرات، مدیران، مهارتهای رهبر بصیر مورد بررسی، رهبران بصیر اثربخش، اعتماد، نظریه، موضوع آموزش رهبران بصیر، فرد، بنیس، مدیریت، ساشکین، اعضای سازمان، بصیرت رهبری پرداخت، توانایی، نظریه رهبری بصیر، عینیت بخشیدن به بصیرت رهبری، پرورش، رفتار مورد استفاده رهبران اثربخش، ماهیت بصیرت

در بخش اول، عناصر اساسی، ویژگیها و مهارتهای رهبر بصیر مورد بررسی قرار گرفت.در بخش دوم، نویسنده به بحث درباره ماهیت بصیرت، چارچوب نظری و چگونگی عینیت بخشیدن به بصیرت رهبری پرداخت.اکنون و در آخرین قسمت، ابتدا نویسنده کوشیده است تا رفتار شخصی رهبران بصیر را، که آنان برای انتقال بصیرتهایشان با جزئیات مشخص و روشن از آن برای درگیر کردن فرد فرد اعضای سازمان استفاده می‌کنند، با بهره‌گیری از تلاشهای دیگر محققان رهبری تعیین نماید که از جمله این رفتارها جلب توجه، ارتباط شخصی، ابراز قابلیت، اعتماد، ابراز احترام و خطر پذیری است که بطور تعالی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.پس از آن نویسنده به نظریه پردازی درباره موضوع آموزش رهبران بصیر در سه سطح ویژگیهای فردی، فهم ماهیت بصیرت و عملی کردن بصیرت می‌پردازد.در پایان از اتمام مباحث، نتیجه‌گیری و این نظریه را نظریه‌ای ابداعی، منسجم، خوش‌بینانه و کاربردی توصیف می‌نماید.

خلاصه ماشینی: "اکنون و در آخرین قسمت، ابتدا نویسنده کوشیده است تا رفتار شخصی رهبران بصیر را، که آنان برای انتقال بصیرتهایشان با جزئیات مشخص و روشن از آن برای درگیر کردن فرد فرد اعضای سازمان استفاده می‌کنند، با بهره‌گیری از تلاشهای دیگر محققان رهبری تعیین نماید که از جمله این رفتارها جلب توجه، ارتباط شخصی، ابراز قابلیت، اعتماد، ابراز احترام و خطر پذیری است که بطور تعالی بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند. خلاصه اینکه در این بخش ما به این امر پرداختیم که چگونه رهبران بصیر برای عینیت بخشیدن به بصیرتهایشان با سه نوع اقدام، طی طریق می‌کنند:اولین اقدام در سطح سازمان، درگیرکردن مدیران ارشد در طراحی فلسفه سازمانی است که بصیرتهای رهبر را به روشنی بیان کند و برای اعضای سازمان قابل فهم باشد. تکنولوژی آموزشی و به‌کارگیری شبیه‌سازی و تمرین جهت‌دار، برای پیشنهاد این امر که بیشتر افراد می‌توانند یاد بگیرند که برخی و یا حتی بسیاری از رفتارهای خاص-که طی هر یک از پنج نوع طبقه‌بندی که قبلا تعریف شد و مورد بحث قرار گرفت-را اجرا کرد، مبنای مستحکمی را تأمین می‌کند؛بطور مثال، ارتباطات مؤثر را می‌توان از طریق گسترش مهارتهای شنیداری فعال(فهم همراه با تأکید و اشارات است)فنون پرسیدن و مهارتهای بازخورگری آموزش داده یا مهارت در تمرکز بر امور توجه دیگران را می‌توان از طریق آموزش خلاقیت(پرنیس، 44 1970)با استفاده از برنامه‌ها و روشهایی مانند روش ساینکتیکس گوردون 45 (1961)یا روش تفکر جانبی دی‌بونو 46 پرورش داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.