Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی، نقد و گزارش: کتب دفاع مقدس- بایدها و واقعیتها

نویسنده:

(11 صفحه - از 139 تا 149)

کلید واژه های ماشینی : کتب دفاع مقدس، حماسه‌ها، نحوه عرضه کتب دفاع مقدس، مراکز عرضه کتب دفاع مقدس، کتب منتشر‌شده در موضوع دفاع، موضوع دفاع مقدس، موضوع کتب تحلیل دفاع مقدس، مخاطب، تاریخ، هنر

خلاصه ماشینی:

"هر کدام از این دو بخش، خارج از معنای تحت‌اللفظی‌شان زیر مجموعه‌های گوناگون را نیز در بر گرفته و برای هر جزء از این مجموعه بعضا نهادهایی مجزا شکل گرفت و یک نوع تقسیم کاری که لازمه موفقیت هر کاری این چنینی است نیز انجام شد تهیه، تدوین و انتشار مجموعه این تجربیات خاطرات و حقایق تاریخ 8 سال دفاع مقدس در قالب کتب و مجموعه مهمترین انتظاری بود که در ذهن علاقه‌مندان و دلسوزان به حفظ و اشاعه تاریخ و ارزشهای 8 سال دفاع مقدس نسبت به وظایف کاری این نهادها بوجود آمد و اینک فرصتی است تا با نگاهی دوباره به وظایف این نهادها و انتظارات جامعه از آنها بایدها و واقعیتهای کاری این مجموعه نهادها مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. یکی از مصادیق بارز دخالت اینگونه احساسات در عرصه نوشتاری دفاع مقدس تلاش برخی نویسندگان در هر چه ضعیف و بی تدبیر تصویر کردن چهره دشمن در طول 8 سال جنگ تحمیلی است تا آنجایی که بعضا با مطالعه کثیری از این گونه مطالب که در قالبهای به‌خصوص خاطرات و داستان نگارش یافته است در ذهن خواننده نسل جدید بعید نیست چنین متصور شود که پس ما در طول این 8 سال در مقابل چه نیرویی می‌جنگیدیم؟ نویسندگان دفاع مقدس باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند که در توصیفات حد اغراق نپیمایند و چهره دشمن را آنچنان که بود یعنی با همه آن توان، تسلیحات و قدرتی که جنگ تحمیلی را آغاز کرد و با آن ادعایی که بر آن پای فشرد به نسل آینده بشناسانند. دلیل این رغبت را هرچه باشد باید به دست آورد و آن را در سطح دیگر مراکز عرضه کتب دفاع مقدس تعمیم بخشید ضمن اینکه همین نحوه عرضه یکی از راهکارهای مهم جهت ایجاد ارتباط نسل جوان و اهل مطالعه با آثار و کتب دفاع مقدس نیز می‌تواند مورد توجه و عمل قرار گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.