چکیده:
هدف پژوهش، روایی و پایایی مقیاسهای اصلی و تلفیقی فرم فعالیتها (بخش باور به مهارتها) پرسشنامه کروی فردی در دانشآموزان خرم آباد است. روش پژوهش، روش توصیفی (از نوع آزمونسازی) بود. در این مطالعه 300 نفر دانشآموز دبیرستانی شهرستان خرمآباد (150 نفر پسر و 150 نفر دختر) با روش تصادفی خوشهای به عنوان نمونه آماری شرکت کردند. نمونه آماری پژوهش، همزمان پرسشنامه کروی فردی را نیز به همراه پرسشنامه باور به مهارتهای بتز، تکمیل کردند. نتایج بهدستآمده نشان داد که توزیع نمودار ستونی دادهها به شکل بصری، در مقیاسهای اصلی (خدمات اجتماعی، پردازش دادهها، مددکاری و مکانیک)، در مقیاسهای پرستیژ بالا (مقیاس علوم اجتماعی، نظام تجاری و تحلیل مالی)، در مقیاسهای پرستیژ پایین (کنترل کیفیت و کار دستی)، در مقیاسهای ششگانه (واقعگرایی، جستجوگری و هنری)، در مقیاسهای چهارگانه (اشیا و دادهها) و در مقیاسهای سهگانه (مقیاس مردم/ اشیا) تقریبا نرمال بود. پایایی بالایی برای تمامی مقیاسها با توجه به آلفای کرونباخ ملاحظه شد. بیشتر مقیاسهای پرسشنامه کروی فردی، روایی قابل قبولی داشتند و رابطه مقیاسهای: (خدمات اجتماعی با هنری 50/0=r ؛001/0 =P)، (مقیاس طبیعت با جستجوگری 71/0=r،001/0=p)، (مقیاس مددکاری با هنری 67/0= r،001/0= p)، (مقیاس مددکاری با اجتماعی 63/0= r ، 001/0=p)، (مقیاس تاثیرپذیری با هنری 69/0= r،001/0= p)، (مقیاس علوم با واقعگرایی71/0= r، 05/0= p) و (تحلیل مالی با قراردادی 60/0= r ،001/0= p) با مقیاسهای باور به مهارتهای بتز، معنیدار بود.
خلاصه ماشینی:
Khabazian master of industrial and organizational psychology, Islamic Azad University, Isfahan (Khorasgan Branch), Iran Abstract: The main purpose of this research was to investigate the structural model of relations of job stress and psycho-social needs with total performance (deviant behaviors, organizational citizenship behaviors, task performance, intention to turnover, and creativity) of employees.
Zare associate professor in general psychology, Tehran Payame Noor University, Tehran, Iran Abstract: The aim of this research was to investigate the effect of academic skills group training on achievement motivation and self-efficacy of students.
Rezaei Badafshani master of industrial and organizational psychology, University of Isfahan, Isfahan, Iran Abstract: This study was conducted to investigate the relationship of workplace incivility experienc and organizational justice with instigated workplace incivility with regard to the mediation role of negative affect and moderator role of neuroticism.
b. Kajbaf assistant professor of psychology, University of Isfahan, Isfahan, Iran Abstract: The purpose of the present study was to determine the effectiveness of Quality Of Life Therapy (QOLT) on anxiety and stress of female high-school students in Dehaghan.
Sharifidaramadi associate professor of Children with Special Needs, Allame-Tabatabayee University, Tehran, Iran Abstract: The purpose of this study was to investigate the effectiveness of social skills training by multimedia instructional method on social skills development of second grade female deaf students in middle schools in city of Tehran.