Skip to main content
فهرست مقالات

بصری شدن ساختار فرهنگی جوامع

نویسنده:

(6 صفحه - از 78 تا 83)

کلید واژه های ماشینی : دوربین، بصری، سینما، اطلاعات، انسان، فرهنگ، کارگردان، تکثیر، ذهن، تخیل، جنگل، بصری شدن ساختار، هنری، دوربین فیلمبرداری و فرهنگ بصری، کتاب، انقلاب، امکان، مردم، درک، اختراع چاپ و امکان تکثیر، اختراع دوربین، دوربین فیلمبراری از حرکات انسانی، مفاهیم، جهان، گسترش، فرهنگی جوامع، دوربین سینما، تکثیر مکانیکی آثار هنری، قابلیت، ساختار فرهنگی

خلاصه ماشینی: "چاپ کتاب‌های علمی باعث شد اطلاعاتی که از تجربه و دانش‌ انسان‌ها که قبلا به صورت سینه به‌ سینه به نسل‌های بعد منتقل می‌شد، اکنون امکان تکثیر و مراجعی‌ جمعی را پیدا کند و طبعا تعداد افرادی‌ که از طریق سینه به سینه به‌ دانش‌های پیشینیان دسترسی پیدا تصاویری که‌ دوربین به جهانیان نشان‌ می‌دهد به منزله منبع‌ اطلاعات عامه در آمده‌ است که حتی اگر با دیده‌ی تردید به آن نگاه‌ کنند،خواه ناخواه در ذهنشان نقش می‌بندد و همه کس به مدد دوربین‌ گویی درباره همه چیز اطلاع دارند می‌کردند با کسانی که امکان مراجعه‌ به کتاب‌ها را داشتند قابل مقایسه‌ نبود؛لذا تأملات و افزوده‌های ایشان‌ بر حجم این اطلاعات می‌افزود و به‌ طور خاص در زمینه‌ی هنر،ادبیات و نقاشی برای نخستین بار در تاریخ بشر امکان نگهداری و مشاهده‌ی مستقیم‌ نسخه‌ای،هر چند بدلی از اصل آثار هنری برای عوام فراهم شد. دوربین فیلمبرداری و فرهنگ بصری به منزله‌ی آغاز عصر جدید خط تصویری پیدایش دوربین سینما در اواخر قرن نوزدهم،تحولی را که در نتیجه اختراع دوربین عکاسی پیدا شده بود و نحوه‌ی ادراک انسان‌ مدرن را دگرگون ساخته بود،در مسیر تازه‌ای انداخت و آن امکان‌ برقراری نامحدود ارتباط بصری با پدیده‌های دور دست بود که امکان‌ انتقال مفاهیم بدون توجه به بعد زمان و مکان را ایجاد کرد در نتیجه‌ی‌ ادراک بصری،توانایی انتقال توصیفات را آسان‌تر،جذاب‌تر،سریع‌تر و باورپذیرتر از متون مکتوب فراهم ساخت و لذا برای عامه‌ی مردم‌ استقبال از این پدیده امری طبیعی بود؛ضمن اینکه برای ارسال یا دریافت پیام و درک آن نیاز به آموزش هم نبود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.