Skip to main content
فهرست مقالات

سینمای پست مدرن

نویسنده:

(19 صفحه - از 50 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : سینما، فیلم، مدرن، پست‌مدرن، هنر، پست‌مدرنیسم، سینمای پست‌مدرن، فیلم‌سازان، زن، تماشاگر

خلاصه ماشینی:

"بنابراین‌ اینجا با دو جنبه از متن روبه‌روییم از سویی هنرمند به محتوای افکارش‌ (که تا پیش از انسجام نهایی بر آنها آگاهی ندارد)شکل می‌دهد و در نتیجه از نشانه‌ها استفاده می‌کند و از سویی دیگر مخاطب این نشانه‌ را در سیستم پردازش اطلاعات خود معنایابی می‌کند بنابراین مفهوم‌ سیبی که در دست دختری کنار عکس مائو در فیلم دختر چینی است‌ برای تماشاگر و فیلم‌ساز ممکن است دو مفهوم متفاوت برانگیزد و دو کنش/احساس متفاوت. 18 انسان سوژه‌ای است محصول ابژه‌ها ادامه‌ی بحث گفتمان در کلام میشل‌فوکو تا آنجا می‌رسد که‌ فوکو توضیح می‌دهد با پایین آمدن اهمیت زبان و تبدیل شدن آن به‌ چیزی هزارپاره و ناکامل معادله‌ای که در گفتمان کلاسیک میان خرد متعالی و انسان برقرار می‌شد و او را قادر مطلقی برای بیان کردن آنچه مخلمل آبی-کارگردان:دیویدلینچ‌ می‌خواست تصور می‌کرد در روزگار مدرن از میان رفته است. آنها به جای این که به دنبال‌ قدرت‌های خارق‌العاده‌ی جسمانی و روانی برای شخصیتهای آثار از آنجا که از دیدگاه‌ پست‌مدرنیسم هر اثر هنری،خود بک‌ وانموده است،فیلم‌های‌ پست‌مدرن به نوع خاصی‌ از واقع‌گرایی روی می‌آورند که به قول بودریار می‌توان آن را نو-واقعی یا حاد-واقعی نامید خود باشند و بخواهند تماشاگر را به زور تحت تأثیر قرار دهند از همان‌ ابتدا انسان دوره‌ی پست‌مدرن را همان‌گونه که واقعا هست دیده‌اند. اما فیلم بدون این که‌ با کنار هم گذاشتن سامانمند این رخدادها به نتیجه‌ی خاصی برسد آنها را به طور تصادفی در کنار هم قرار می‌دهد تا به ایهام و عدم قطعیت که از ویژگی‌های اصلی هنر پست‌مدرن است نزدیک شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.