خلاصه ماشینی:
"کیهان فرهنگی:سؤال من این است که شما با محدودیتهایی که وجود دارد چگونه برخورد (به تصویر صفحه مراجعه شود) کاری از سعید صادقی میکنید؟یعنی اگر شما به جای مسئولان بودید چگونه کنترل میکردید؟ جلالی:اگر ما باور داشته باشیم که از یک اتفاق سند تصویری لازم داریم و اگر باور داشته باشیم که بهترین سند تصویری برای نسلهای بعد عکس خواهد بود،برای اینکه نشان بدهیم چه اتفاقی افتاده و اگر این باور و نیرو را در عکس بشناسیم،راه کنترل را هم پیدا میکنیم.
کیهان فرهنگی:چون بحث تشکیل اتحادیهء عکاسان پیش آمد،و از طرفی هم عنوان شد که اتحادیهای وجود دارد که بیش از 30 سال سابقه دارد و ابزار و وسایل و امکانات از طریق آنها توزیع میشود و از حقوق و مزایایی هم برخوردار است،میخواستم بپرسم تفاوت این تعاونی با اتحادیهای که صحبت تشکیل آن است،چیست؟ جلالی:ببینید!در قوانین صنفی ما هر صنف مشخصی که محل مشخص و شغل مشخص داشته باشد جزو یک اتحادیهای قرار میگیرد که اینها اتحادیههای اصناف را به وجود میآورند.
از یک طرف دیگر چون فکر کردیم که امکانات عکاسی در این کشور محدود است و قبول دارم که در این شرایط نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که آن قدر (به تصویر صفحه مراجعه شود) تکدرخت-علی قلمسیاه دور بین و آگراندیسور باشد که هر کس در خانهاش هم یکی داشته باشد،قرار بر این بود که لابراتورارهایی را درست کنیم که آماتورها بتوانند کرایه کنند."