خلاصه ماشینی:
"» هاشمینژاد از آنرو آغداشلو را برای گفتوگو انتخاب کرده است زیرا به باور وی،او در مباحث تئوریک و تحلیل مبانی هنرهای سنتی و بهویژه خوشنویسی اشراف خاصی دارد و درعین حال هنرهای مدرن تاریخ هنر ایران و تاریخ هنر را میشناسد و از نظر شناخت آثار هنری نیز کارآمد است.
citsiloh اصول کارگردانی نمایش الکساندردین،لارنسکاررا کتاب حاضر تحت عنوان اصول کارگردانی نمایش در ششبخش به مباحث زیر میپردازد: بخش نخست:مقدمات(درام و نمایش بهعنوان هنر،عملکرد کارگردان) بخش دو:اصول پایه(کارگردان و تحلیل نمایش،فنون پایهای بازیگری،رسانه کارگردان) بخش سه:پنج اصل کارگردانی نمایش(ترکیببندی،تصویرسازی،حرکت،ریتم) بخش چهار:کارکردن با بازیگر(انتخاب بازیگر) بخش پنج:کارگردانی نمایش(مقدمات لازم برای اجرای یک نمایش،تمرین و به روی صحنهبردن نمایش) بخش شش:کاربرد در دیگر فضاها واشکال تئاتری(صحنههای میدانی و چندسویه) این اثر همانگونه که مترجم به آن اشاره میکند،از کتابهای معتبر در زمینهی آموزش کارگردانی در کشور آمریکا در قرن بیستم بوده است.
» تقی اکبرزاده درمورد ویژگیهای کار خود اشاره میکند که: محدودهی موضوع،تئاتر جنگتحمیلی عراق علیه ایران در فاصلهی سالهای 1359-7631،محدودهی زمانی کتابشناسی،از ابتدای اردیبهشت 1373(اولین دورهی جشنواره)تا پایان مهر 1383،گسترهی جستوجو تمامی نشریات یازده دورهی جشنوارهی تئاتر دفاعمقدس (94 عنوان نشریه)،مدارک کتابشناسی،مطالب مندرج در نشریات یازده دورهی جشنوارهی تئاتر دفاعمقدس بوده و به سه بخش مقاله،نقد و گفتوگو تفکیک شده است.
کتاب حاضر تحت عنوان تحلیل روانشناختی زمان و نامیرایی در سینمای تارکوفسکی با این هدف به نگارش درآمده است که به تصویرهای نمادین،استعاری و مجازی ژانری از سینما بپردازد،یعنی سینمای شعر را که برخی از فیلمهای تارکوفسکی نمونههای ارزندهای از آن هستند مورد توجه قرار دهد."