Skip to main content
فهرست مقالات

کتابخانه به منزله مؤسسه یادگیری

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه ،اطلاعات ،عصر اطلاعاتند ،دانش ،عصر ارتباطات به‌سوی عصر دانش ،کتابداران ،مؤسسه یادگیری ،ایجاد سازمانهای یادگیری ،صنعت ،پیشروی به‌سوی عصر دانش ،کتابخانه‌های عمومی ،بانک ،جابجایی ،جابجایی در خدمات کتابخانه ،نوشتاری ،خدمات ،مستلزم وجود مؤسسات یادگیری ،زمان ،تکنولوژی مدارک جدید نوشتاری ،آینده خدمات کتابخانه عمومی ،بانکهای اطلاعاتی ،تکنولوژی مدارک نوشتاری به تکنولوژی ،انتقال ،خدمات کتابخانهء عمومی قرن ،حرفه‌ای ،آینده ،تغییر ،انتقال دانش ،حالت ،خدمات کتابخانه از حالت واحد

پیشروی به سوی عصر دانش،مستلزم وجود مؤسسات یادگیری است و جوامع پویا فراتر از عصر اطلاعاتند و از طریق عصر ارتباطات به سوی عصر دانش پیش می‌روند،لذا کتابخانه‌های عمومی الزاما باید زیرساختی ایجاد کنند که با نیازهای برآمده از جوامع خویش تطبیق نماید.قدمهایی که کتابخانه‌ عمومی باید بردارد و موضوع این مقاله و موجب ایجاد پلی برای دانش خواهد بود عبارتند از:توجیه زمان حاضر و رها ساختن زمان گذشته،جابجایی در زیر ساخت کتابخانه از تکنولوژی مدارک نوشتاری به تکنولوژی مدارک جدید نوشتاری،جابجایی در خدمات کتابخانه از حالت واحد به حالت متعدد،و ایجاد سازمانهای یادگیری برای جوامع و برای کتابخانه‌ها.

خلاصه ماشینی:

"عمومی باید بردارد و موضوع این مقاله و موجب ایجاد پلی برای دانش خواهد کتابخانه‌ها می‌توانند مؤسسات کلیدی برای این دگرگون‌سازی باشند. «کتابخانهء متناقض»3می‌گردد و مدیران کتابخانه‌ها برای این دگرگون‌سازی باید پیشروی به سوی عصر دانش مستلزم وجود مؤسسات یادگیری است. بزرگی باشد و برای صنایع،پذیرش سریع تغییرات تکنولوژی مشکل است. بنابراین به مؤسسات یادگیری برای افراد و سازمانها نیاز است. برای کتابداران این جابجایی زمان حال و ترک گذشته،جابجایی مجموعه‌ها از برنامه‌ریزی برای آینده خدمات کتابخانه عمومی باید براساس چیزی‌که ما قرن 19 برای برآوردن نیازهای این نسل و انتظارات آنها از آینده کافی نیست. حتی کتابخانهء عمومی این قرن نیز که شامل خدمات خارج از کتابخانه مانند تغییرات سریع در تکنولوژی برای انتقال دانش و اطلاعات،وقت آن رسیده است که کتابخانه‌های نوشتاری جدید ایجاد شود. برای حرفه‌ای بوده که بیشتر به داد و ستد مواد نوشتاری سروکار داشته است. خدمات برای مشتریان را بطور سرسام‌آوری افزایش داده است. کتابخانه برای آینده نیاز دارد که یک فرهنگ سازمانی داشته باشد که به یادگیری مداوم بها می‌دهد و فضاها و ابزار یادگیری را فراهم می‌آورد و امکانات‌ ارتباطات ظرفیت فراوانی را برای انتقال دانش گسترش داده است با اینحال بندرت‌ توانایی کتابخانه عمومی برای اینکه یک مؤسسه یادگیری باشد ممکن است یکی‌ بین دانش قابل دسترسی در کتابخانه و علوم اطلاعات و افرادی که به این اطلاعات نیاز دارند وجود دارد. کمی برای آنهایی که در کار دانش هستند به علت تنگناها وجود دارد و یک‌ این نیازمند یک روش جدید برای نگاه کردن به حوادث است-یک الگوی ذهنی یا"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.