Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی مطالعه غیر درسی و میزان استفاده دانش آموزان دبیرستانها از کتابخانه های عمومی شیراز

نویسنده: ؛

بهار 1379 - شماره 35 (18 صفحه - از 31 تا 48)

کلیدواژه ها : کتابخانه‌های عمومی ،دانش‌آموزان دبیرستانی ،استفاده از کتابخانه ،مطالعهء غیردرسی ،فعالیتهای فوق برنامه کتابخانه ،نظام آموزشی و کتابخانه

کلید واژه های ماشینی : میزان استفاده دانش‌آموزان دبیرستانها ،کتابخانه‌های عمومی ،دبیرستانها از کتابخانه‌های عمومی ،استفاده از کتابخانه ،استفاده دانش‌آموزان دبیرستانها ،درصد از دانش‌آموزان دبیرستانها ،دانش‌آموزان دبیرستانها ،میزان استفاده دانش‌آموزان ،عدم استفاده از کتابخانه ،استفاده دانش‌آموزان از کتابخانه ،مطالعه غیردرسی ،دانش‌آموزان دبیرستانی ،کتابخانه‌های عمومی شیراز ،درصد از دانش‌آموزان ،استفاده دانش‌آموزان ،اوقات فراغت ،درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی ،غیردرسی ،میزان استفاده ،کتابخانه‌های عمومی استفاده ،کتابهای غیردرسی ،مورد علاقه دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان از کتابخانه ،روش استفاده از کتابخانه ،کتابداران کتابخانه‌های عمومی ،دبیران دبیرستانها ،منابع مورد علاقه ،تحصیلی ،دانش‌آموزان مورد بررسی ،دلایل عدم استفاده

میزان مطالعه،و تعداد کتابخانه و استفاده‌کنندگان آن یکی از شاخصهای سنجش‌ توسعه و رشد فرهنگی جوامع به شمار می‌رود.کتابخوانی نوجوانان و جوانان و مراجعه‌ آنها به کتابخانه در شرایط کنونی جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشورند و استفادهء بهینه آنها از فرصتها و وقتها در طول سال تحصیلی و در تعطیلات تابستانی،نقش مهمی در رشد آنها دارد.با تحقیقات و پژوهشهایی در این‌ خصوص می‌توان توجه مسؤولان به این امر مهم را جلب کرد و زمینهء برنامه‌ریزهای‌ عملی موردنیاز را فراهم کرد.بررسی مطالعه غیردرسی و میزان استفاده دانش‌آموزان‌ دبیرستانها از کتابخانه‌های عمومی شیراز،موضوع پژوهش حاضر،به همین منظور صورت گرفته است.روش تحقیق،توصیفی است و اطلاعات موردنیاز از طریق‌ پرسشنامه و مصاحبه جمع‌آوری شده است.جامعهء پژوهش را،دانش‌آموزان پسر،دبیران‌ دبیرستانها و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شیراز تشکیل می‌دهند.نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که بیش از 75 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانها از کتابخانه‌های‌ عمومی استفاده نمی‌کنند و کمبود وقت،مهمترین دلیل عدم استفاده از کتابخانه اعلام‌ شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.