Skip to main content
فهرست مقالات

رضایت شغلی کتابداران و تأثیر آن بر کیفیت ارائه خدمات کتابخانه

نویسنده: ؛

بهار 1379 - شماره 35 (12 صفحه - از 49 تا 60)

کلیدواژه ها : بهره‌وری ،نیروی انسانی ،رضایت شغلی ،کتابداران ،خدمات کتابخانه‌ای

کلید واژه های ماشینی : رضایت شغلی ،رضایت شغلی کتابداران ،شغلی ،شرایط فیزیکی محیط کتابخانه ،تأمین رضایت شغلی ،کیفیت خدمات ،میزان رضایت شغلی ،مدیران کتابخانه‌ها ،سلامت روانی ،عملکرد کتابداران ،وظایف مدیران کتابخانه‌ها ،کتابخانه‌ها می‌باشد ،کارکنان کتابخانه ،میزان شغلی ،ارائه خدمات ،ارتقای شغلی ،بکارگیری کتابداران ،تصمیم‌گیریهای کتابخانه ،مهمترین وظایف مدیران ،کتابداران و کارکنان ،نارضایتی شغلی ،رشد کیفی کتابداران ،شغلی کارکنان ،کتابداران و سایر کارکنان ،محتوای شغل ،مهارت و تخصص ،اهداف کتابخانه‌ها ،مهمترین ،نمودن کارکنان ،ایجاد محیط

بدون‌شک نیروی انسانی ماهر و کارامد یکی از مهمترین ابزارها برای رسیدن به‌ اهداف کتابخانه‌ها می‌باشد و میزان شغلی آنها تأثیر بسیار زیادی بر کیفیت‌ خدمات ارائه شدهء کتابخانه دارد.در این مقاله رضایت شغلی هم به‌عنوان یک متغیر وابسته که متأثر از عوامل مختلفی چون محتوای شغل،سیستم پاداش،سرپرستی، همکاران مناسب،رشد کیفی کتابداران(آموزش)و شرایط فیزیکی محیط کتابخانه و هم‌ به‌عنوان یک متغیر مستقل که بر عوامل مختلفی چون عملکرد کتابداران،غیبت، جابجایی و نیز سلامت جسمانی و روانی آنها تأثیر دارد،مورد مطالعه قرار گرفته است. بکارگیری کتابداران در پستهای مختلف باتوجه به تخصص و خصوصیات اخلاقی و رفتاری آنها،ارتقای شغلی و پرداختهای مالی طبق ضوابط مشخص،سهیم نمودن کارکنان‌ در تصمیم‌گیریهای کتابخانه،برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت برای کتابداران و شرکت دادن‌ آنها در همایشهای مختلف برای آشنا شدن با آخرین تحولات و پیشرفتهای حاصل شده‌ در حرفه،انتصاب سرپرستان متخصص و کارامد برای قسمتهای مختلف،ایجاد محیط کاری صمیمی و مناسب،از مهمترین وظایف مدیران کتابخانه‌ها جهت تأمین رضایت‌ شغلی کتابداران می‌باشد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.