Skip to main content
فهرست مقالات

(WORLD WIDE WEB) بررسی بهره گیری پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس از وب جهانگستر

نویسنده:

(22 صفحه - از 13 تا 34)

کلیدواژه ها : موتورهای کاوش ،کتابداری ،اطلاع‌رسانی ،پست الکترونیکی ،جستجوی اطلاعات ،رفتارهای اطلاع‌یابی ،وب جهانگستر ،موتورهای کاوش راهنما و نمایه‌ای ماشینی ،نشریات الکترونیکی

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،وب جهان‌گستر ،وب جهانگستر ،بررسی بهره‌گیری پژوهشگران دانشگاه تربیت‌مدرس ،دانشگاه تربیت‌مدرس از وب جهان‌گستر ،پژوهشگران دانشگاه تربیت‌مدرس از وب ،پژوهشگران ،امکانات وب جهان‌گستر آشنا ،پژوهش ،دانشگاه تربیت‌مدرس از وب جهانگستر ،وب جهانگستر در دانشگاه تربیت‌مدرس ،پژوهشگران مراجعه‌کننده به وب جهانگستر ،جستجوی اطلاعات وب جهان‌گستر جهت ،اطلاعات وب جهان‌گستر عبارت ،امکانات وب جهانگستر آشنا ،موتورهای کاوش ،مشکلات پژوهشگران دانشگاه تربیت‌مدرس ،اینترنت ،پژوهشگران دانشگاه تربیت ،دست‌یابی به اطلاعات وب ،پژوهشگران مراجعه‌کننده به وب جهان‌گستر ،دست‌یابی به اطلاعات ،امکانات وب جهان‌گستر استفاده ،اطلاعات وب جهانگستر ،جستجوی اطلاعات ،جستجوی اطلاعات در وب جهانگستر ،آشنایی ،کلاسهای آموزشی وب جهان‌گستر ،وب جهان‌گستر مورد بررسی ،دانشجویان

در این پژوهش سعی شده است اهداف و انواع اطلاعات مورد استفاده،روشها و کانالهای‌ دستیابی به اطلاعات،نحوهء آشنایی و موانع و مشکلات پژوهشگران دانشگاه تربیت‌ مدرس در رابطه با وب جهانگستر مورد بررسی قرار گیرد.اساسی‌ترین مشکلات آنها در دستیابی به اطلاعات وب جهانگستر عبارت از ترافیک شبکه،نامناسب بودن خطوط ارتباطی و در نتیجه پایین بودن سرعت دسترسی به اطلاعات است که مهمترین پیشنهاد آنان در این زمینه،بهبود خطوط ارتباطی است.طبق آزمون فرضیه اول پژوهش،نمی‌توان‌ اظهار داشت که پژوهشگران براساس نوع شغل خود و متناسب با آن با امکانات وب‌ جهانگستر آشنا می‌شوند،و طبق آزمون فرضیه دوم،این پژوهشگران متناسب و مطابق‌ اهداف خود به استفاده از شبکه وب جهانگستر مبادرت نمی‌ورزند.از مهمترین‌ پیشنهادهای نهایی پژوهش می‌توان به همکاری بیشتر کادر اطلاع‌رسانی و فنی مستقر در سایتهای اینترنت دانشگاه،تشکیل کلاسهای آموزشی وب جهانگستر،تقویت سطح زبان‌ انگلیسی،بهبود خطوط ارتباطی،افزایش تعداد رایانه‌ها و ایجاد تسهیلات‌ Credit Card اشاره کرد.

خلاصه ماشینی:

"در این پژوهش سعی شده است اهداف و انواع اطلاعات مورد استفاده،روشها و کانالهای‌ 1-بین حرفهء پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس و نحوهء آشنایی آنان با امکانات‌ 2-بین اهداف و مدت زمانی که پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس صرف جستجو پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس:در این تحقیق منظور آن دسته از در خارج از کشور نیز مطالعاتی در این خصوص انجام شده است:پیرسون در شماره(1)نیز نشان داده شده است بیشترین تعداد پژوهشگران که 73/39 درصد سال در نظر گرفته شد که این امر نیز حاکی از جوان بودن میانگین سنی جامعه است. نمونه‌ها نیز گویای این واقعیت است که به‌طور متوسط،میزان استفاده این‌ استفاده جامعه پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس از وب جهانگستر با 5 درصد پایین بودن میانگین استفاده جامعه پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس از وب‌ وب جهانگستر جهت کارهای پژوهشی با 95/27 درصد و ضعفترین این اهداف نیز همچنین میزان و نحوه آشنایی این پژوهشگران با امکانات وب جهانگستر نیز مورد آزمون قرار گرفت و مشخص شد که 14/57 درصد آنان با استفاده از شماره(4)نیز ارائه شده گویای این مطلب است که نحوه آشنایی 93/38 درصد از پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با امکانات وب جهانگستر از طریق سایر در دانشگاه تربیت مدرس بر حسب روشهای دسترسی آنان به اطلاعات آن در دانشگاه تربیت مدرس بر حسب استفاده آنان از انواع موتورهای کاوش دست آوردن آخرین اخبار و اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس از طریق وب‌ جهانگستر ندارند که کلیه این موارد در نمودار شماره(2)نشان داده شده است. بهینه آنان به اطلاعات این شبکه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.