چکیده:
امروزه آموزش از شیوههای جدید با استفاده از فناوریهای جدید بهره میگیرد. روش یاددهی-یادگیری به صورت تعاملی بین استاد و دانشجو درآمده و در نتیجه شیوههای آموزش دگرگون شده است.در رشته کتابداری و اطلاعرسانی هم بسیار از دروس از جنبه نظری به جنبه کاربردی تبدیل شده یا کارهای علمی و کاربردی فناوریهای رایانه در آنها افزایش یافته است.این مقاله به کاربرد فناوری اطلاعات در کلاسهای درس گروههای کتابداری و اطلاعرسانی و تجهیز این کلاسها به امکانات نوین رسانههای آموزشی اشاره دارد.
خلاصه ماشینی:
"گروههای کتابداری و اطلاعرسانی و تجهیز این کلاسها به امکانات نوین رسانههای
(*)عضو گروه کتابداری و اطلاعرسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی امر تدریس و یادگیری و بالا بردن کیفیت و کمیت یادگیری مورد تأکید قرار میگیرد و
منابع آموزشی موردنیاز را تهیه و طراحی میکند و در اختیار او قرار میدهد.
دومین بعد،نرمافزار فناوری آموزشی است که در آن برای اصلاح و بهبود
گوناگون برای رفع معضلات آموزش و در نهایت بالا بردن بازده نظام آموزشی تلاش
شیوه جدید آموزش با استفاده از رایانه بهطور گستردهای متداول شده
است بهطور کلی سه انتخاب برای آموزش با رایانه وجود دارد.
دوباره برنامههای درسی و کلاس درسی است که با استفاده ابزار جدید پیش
راهدور برای استفاده 20 نفر بهطور همزمان نصب شده است(1994 .
مواد مؤثر در تدریس با استفاده از فناوری اطلاعات است.
دو نوع از این کلاسها مجهز به امکانات فناوری برای بهرهگیری در امر تدریس -یادگیری پیشنهاد میشود:
گرفته و به موازات آن تربیت نیروی انسانی برای کاربرد این فناوری در دانشکدهها و
گروههای کتابداری و اطلاعرسانی آغاز شده است که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی
نامهایی مثل دانشکده علوم اطلاعرسانی و آموزش فناوری در دانشگاه
میسوری-کلمبیا و نام گروه کتابداری و آموزش فناوری در دانشگاه کانکتیک
انواع آموزش و یادگیری با استفاده از رایانه قابلتوجه است این است که رایانه
از طرف دیگر آموزش با استفاده از شبکه محلی میتواند برای تعداد
در افراد جامعه است و سرمایهگذاری در این راه با استفاده از ارتباط قوی،نیروی کار
Arizona''s Electronic library education center".
"Creating a Library electronic classroom"."