Skip to main content
فهرست مقالات

نقد کتاب

علمی-ترویجی/ISC (10 صفحه - از 333 تا 342)

کلید واژه های ماشینی : سواد اطلاعاتی، حرفه‌ای، کتاب، آموزش، مهارت‌های، آموزش سواد اطلاعاتی فعالیت، سواد اطلاعاتی توانایی کاربرد اطلاعات، موضوع سواد اطلاعاتی، زمینهء آموزش سواد اطلاعاتی، تخصصی

خلاصه ماشینی: "در فصل دوم کتاب بر مبنای‌ آزمون طرح آموزش ملی که در ایالات‌ متحدهء آمریکا،استرالیا،و انگلستان فراهم‌ آمده،مشخص می‌سازد که یکپارچگی سواد اطلاعاتی هنگامی با خط مشی‌های آموزش‌ مادام العمر همراه با،و توسط توسعه فعال‌ سواد اطلاعاتی به عنوان یک چارچوب مدون‌ یادگیری در بخش آموزشی حمایت شود، بسیار مؤثر و اثربخش خواهد بود(2). در این فصل پدیدآورنده قدرت‌ تشخیص میان مراحل مختلف مهارت‌های‌ شناختی را ذکر می‌کند،شامل توانایی حل‌ مسئله‌9؛تفکر انتقادی‌10؛و مسائل مورد بحث‌ و مرتبط با سواد اطلاعاتی؛و نیز مواردی که‌ در ارتباط با آموزش کتابشناختی و فناوری‌ اطلاعات مطرح می‌شود را ذکر می‌کند(3). دو پیامد مهم حاصل از پژوهش‌ مذکور برای متخصصان اطلاع‌رسانی،عبارت‌ است از:نیاز به پرورش نقش‌شان،و تعهد به آموختن و آموزش دادن،و نیز نیاز به‌ پیشرفت حرفه‌ای مداوم برای اطمینان از آنچه‌ که در مسیر ترقی پایدار،و حفظ درجهء سواد اطلاعاتی خود انجام می‌دهند(3). در بخش نتیجه‌گیری‌ (فصل هفتم)مؤلف نتایج حاصل آمده از کتاب خود را مطرح می‌سازد و موفقیت‌ خط مشی یکپارچه‌سازی سواد اطلاعاتی‌ را به چند عامل مهم مربوط می‌داند،که به‌ شرح آنها پرداخته است. Writing skills Alan Brine professionals A guide for information Development Professional Continuing (به تصویر صفحه مراجعه شود) professional series,Hard Cover)179 p. ترکیب کلیدی اثر شامل موارد زیر است:تمرکز بر مهارت‌های تحلیلی و انتخاب مهارت‌های برنامه‌ریزی؛کمک به‌ توسعهء مهارت‌های نگارشی؛نشان دادن این‌ نکته که چگونه می‌توان برنامه‌هایی برای‌ توسعه و پیشرفت ایجاد یا کشف کرد؛و ارائهء این مطلب که چگونه می‌توان برای موفقیت‌ حرفه‌ای طرح‌ریزی نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.