Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی نگرش استادان و دانشجویان به یادگیری الکترونیکی: پیمایشی در دانشگاههای دارای آموزش الکترونیکی درایران

نویسنده: ؛

بهار 1386 - شماره 43 علمی-پژوهشی (20 صفحه - از 157 تا 176)

کلیدواژه ها : یادگیری الکترونیکی ،نگرش ،خودکامیابی و آموزش چندرسانه‌ای

کلید واژه های ماشینی : یادگیری الکترونیکی ،دانشجویان به یادگیری الکترونیکی ،محیطهای یادگیری الکترونیکی ،محیطهای یادگیری ،آموزشهای الکترونیکی ،استفاده از یادگیری الکترونیکی ،نگرش استادان و دانشجویانی ،نگرش استادان ،بررسی نگرش استادان ،استفاده از آموزش الکترونیکی ،نگرش مثبتی به یادگیری ،نگرش دانشجویان ،نگرش دانشجویان به یادگیری ،بررسی نگرش ،متغیرهای مؤثر بر نگرش ،احساس مفید بودن ،کیفیت یادگیری الکترونیکی ارتباط ،استادان و دانشجویانی ،آموزش چندرسانه‌ای ،نگرش به یادگیری الکترونیکی ،طرز نگرش به یادگیری ،خودکامیابی استادان ،خودکامیابی ،استفاده از محیطهای یادگیری ،محیطهای یادگیری الکترونیکی مؤثر ،محیطهای یادگیری الکترونیکی احساس ،چندرسانه‌ای ،احساس خودکامیابی ،استفاده از آموزش ،یادگیری الکترونیکی ارتباط

روند استفاده از آموزش الکترونیکی به سرعت در حال افزایش است. هر چند به محیطهای یادگیری الکترونیکی به عنوان پدیده‌ای مطلوب نگریسته می‌شود، اما پژوهش‌ اندکی در باره نگرش استادان و دانشجویانی که در این زمینه کار می‌کنند، صورت گرفته است. هدف از این پژوهش بررسی نگرش استادان و دانشجویانی است که در دانشگاههای کشور از این فناوری استفاده می‌کنند. بر این اساس، 95 پرسشنامه برای استادان و 161 پرسشنامه برای دانشجویان ارسال شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها مشخص شد که استادان نگرش مثبتی به یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزار کمک آموزشی دارند. در این خصوص، احساس مفید بودن و خودکامیابی استادان مهم‌ترین عامل تمایل آنها به استفاده از یادگیری الکترونیکی بوده است. بر اساس نگرش دانشجویان عواملی نظیر استقلال، راهنمایی استادان و آموزش چندرسانه‌ای مهم‌ترین متغیرهای مؤثر بر نگرش آنان از مؤثر بودن آموزشهای الکترونیکی است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.