Skip to main content
فهرست مقالات

زندگی روزمره و مراکز خرید در شهر تهران

نویسنده: ؛ ؛

پاییز و زمستان 1383 - شماره 6 علمی-پژوهشی (20 صفحه - از 97 تا 116)

کلید واژه های ماشینی : مراکز خرید ،زندگی روزمره ،پاساژ ،مراکز خرید مورد مطالعه گروه ،پرسه‌زنان ،مراکز خرید مورد مطالعه ،مرکز خرید ،روزمره ،بازنشسته ،پرسه‌زنی ،خریداران ،مردان بازنشسته ،مراکز خرید در تهران ،مراکز خرید مکان ،شهر تهران ،پرسه‌زن مورد مطالعه ،شکلی از پرسه‌زنی ،پاساژ در تهران ،مصرف فرهنگی ،غیر از خرید ،اقلیت‌های فرهنگی ،مراکز خرید تهران ،مطالعات فرهنگی ،مراکز خرید شهر تهران ،خرید کالا ،مراکز خرید و مصرف ،مطالعهء مراکز خرید ،خرید و مصرف ،باب مراکز خرید ،خرید مکان

هدف نویسندگان بررسی زندگی روزمره در جامعه ایرانی از خلال مطالعه مراکز خرید است. نکته مهم این است که دریابیم مراکز خرید چگونه به موقعیتی برای نمایش فرودستان شهری و اقلیت های فرهنگی در جامعه ایرانی بدل می شوند. داده های این مقاله به کمک روش های کیفی (مصاحبه، گفت و گو و مشاهده) جمع آوری شدند و سپس بر اساس نظریه های مطالعات فرهنگی مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتیجه آن که در مراکز خرید مورد مطالعه گروه های فرودستی چون زنان خانه دار، مردان بازنشسته، جنوب شهری ها، و نوجوانان مورد وارسی قرار گرفته اند. همه این گروه ها به نحوی متفاوت از رویه های جاری مراکز خرید را مورد بهره برداری قرار داده اند، بنابراین حضور آن ها در این مراکز حاوی معانی پنهانی است که منتقد فرهنگی دست به اکتشاف آن ها می زند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.