Skip to main content
فهرست مقالات

سه نوع فرهنگ مدیریت: کلیدی برای یادگیری سازمانی در قرن بیست و یکم

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

تیر 1379 - شماره 34 (32 صفحه - از 61 تا 92)

کلید واژه های ماشینی : یادگیری سازمانی ،فرهنگ مدیریتی ،فرهنگ مهندسی ،مدیر ارشد اجرایی ،اجرایی ،مدیران ارشد ،مدیران اجرایی ،اپراتورها ،مدیریت ارشد ،مدیریت ارشد اجرایی ،ارشد ،مدیریت اجرایی ،ارشد اجرایی ،مدیریت سطح بالاتر ،مفروضات ،مفروضات مشترک ،تکنولوژی اطلاعات ،فرهنگهای مهندسی و مدیریتی ،مفروضات نامشهود مشترک ،مشکلات یادگیری ،جدید ،مجموعه‌ای از مفروضات ،سطح بالاتر ،سیستمهای کنترل ،سیستم جدید ،متخصصان تکنولوژی اطلاعات ،شکستهای یادگیری ،مدیران و مهندسان ،سلسله‌مراتب سازمانی ،فرهنگ اجرایی

هدف این مقاله ارائه توضیحی چند در مورد علت افت و شکست نوآوریهای سازمانی است. تعاریف نوعا درباره حول مفاهیم مبهم «مقاومت در مقابل تغییر» یا «ماهیت انسان»، یا شکستهای «رهبری» می‌چرخد. هدف من ارائه دلایل بنیادی‌تری برای چنین شکستهای یادگیری است که از این واقعیت ناشی می‌شود که بین خرده‌فرهنگهای رایج درون هر سازمانی سه فرهنگ خاص وجود دارد که دو تا از آنها در بیرون سازمان ریشه دارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.