Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه فلسفه آموزش و پرورش اسلامی با فلسفه آموزش و پرورش مدرن

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

کلیدواژه ها : آموزش و پرورش ،اسلام ،مدرنیسم ،فلسفه آموزش و پرورش

کلید واژه های ماشینی : فلسفه آموزش و پرورش ،آموزش و پرورش ،آموزش و پرورش اسلامی ،آموزش و پرورش مدرن ،مدرن ،فلسفه آموزش ،پرورش مدرن ،فلسفه‌های مدرن ،تربیتی ،دیدگاه اسلام ،پرورش اسلامی ،فلسفه‌های مدرن آموزش ،جامعه سنتی ،فلسفه اسلامی ،هدفهای تربیتی ،فرهنگهای سنتی ،دیدگاه‌های انتقادی نسبت ،دیدگاه‌های تربیتی ،مدرن آموزش ،تعلیم و تربیت ،گرایشهای اسلامی ،دیدگاه‌های مدرن ،اندیشه مدرن ،عمل تربیتی ،دیدگاه اسلامی ،دنیای مدرن ،تمدن سنتی ،اسلامی آموزش ،وجود انسانی ،وجود هر

این مقاله به عنوان یکی از آثار کلاسیک در فلسفه آموزش و پرورش تطبیقی به مقایسه دیدگاه اسلام با مدرنیسم می‌پردازد. نویسنده از یک سو می‌کوشد تا با واقع‌نگری اما ژرف‌اندیشی، آموزه‌های اصلی مدرنیسم درباره آموزش را بررسی و با نگاه انتقادی معرفی کند و از سوی دیگر با مراجعات مکرر به متن قرآن، فلسفه تربیت اسلام را مطرح، و امکان مقایسه را برای خواننده فراهم نماید. باتوجه به گسترش دیدگاه‌های انتقادی نسبت به مبانی عملکردها و دستاوردهای آموزش و پرورش مدرن که در سالهای آغازین سده بیست و یک شدت یافت به نظر می‌رسد نویسنده توانسته است با استفادة بجا از متون اسلامی به نوعی پیش‌بینی درست نسبت به چیزی بپردازد که آموزش و پرورش مدرن از خود برجای می‌گذارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.