Skip to main content
فهرست مقالات

سخن سردبیر: آغاز چهارمین سال انتشار فصلنامه نوآوریهای آموزشی و نگاهی به مقالات این شماره

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (4 صفحه - از 7 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : روان­شناسی تربیتی و نوآوریهای آموزشی، تربیت، علوم تربیتی و روان­شناسی تربیتی، سال انتشار فصلنامه نوآوریهای آموزشی، تعلیم و تربیت، حوزة روان­شناسی رشد اخلاقی، هوش، وزارت آموزش و پرورش کشور، رشد اخلاقی، کارکنان وزارت آموزش و پرورش

خلاصه ماشینی: "اینکه فصلنامة نوآوریهای آموزشی توانسته است، با وجود بیش از هفتاد سال انتشار نشریات مختلف در وزارت آموزش و پرورش، اولین مجلة علمی- پژوهشی این وزارت باشد در واقع حاصل همکاریهای ارزشمند نویسندگان مقالات فصلنامه و توجه و قبول خوانندگان محترم ما است و طبیعی است که ما نیز در هیأت تحریریة فصلنامه کوشش خواهیم کرد با صرف وقت و دقت بیشتر برای اعتلای کیفیت مجله، پاسخگوی این الطاف مشفقانه باشیم. همچنین، از آنجا که متأسفانه ما در کشور خود به دلایل گوناگون از نقد آثار دیگران پرهیز می­کنیم و این امر یکی از موانع رشد و پیشرفت علمی در تعلیم و تربیت و روان­شناسی است، از استادان و دانش­پژوهان محترم تقاضا داریم نقد و بررسیهای خود از آثار منتشر شده در مسائل تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش (اعم از مقالات این فصلنامه یا سایر فصلنامه­ها و آثار و کتابهای منتشرشده در کشور) را برای ما بفرستند تا پس از بررسی در هیأت محترم تحریریه و تأیید علمی- پژوهشی بودن آن نقد و بررسیها، در فصلنامه به چاپ برسد. سه مقالة 1)" مطالعة مقدماتی نظریة هوش چندگانة گاردنر در زمینة موضوعهای درسی و سازگاری دانش­آموزان"، 3)" بررسی و مقایسة کارکرد خانواده و سیمای روان­شناختی فرزندان شاهد"، و 4)"نقد نظریه­های رشد اخلاقی پیاژه و کولبرگ و باندورا و ارائة الگویی نو برای پژوهش در رشد اخلاقی دانش­آموزان" اساسا در حوزة روان­شناسی تربیتی است و دو مقالة دیگر این شماره، یعنی مقالة دوم با عنوان " تبیین و ارزیابی رویکرد عقلانی به تربیت دینی: قابلیتها و کاستیها" و مقالة پنجم با عنوان " امکان­سنجی استقرار نظام آموزش ضمن­خدمت مجازی در وزارت آموزش و پرورش کشور"، در حوزة فلسفة تعلیم و تربیت و برنامه­ریزی آموزشی و درسی است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.