Skip to main content
فهرست مقالات

قادیانیه

نویسنده:

(18 صفحه - از 159 تا 176)

کلید واژه های ماشینی : قادیانیه ،هند ،اسلام ،غلام احمد ،احمدیه ،میرزا غلام احمد ،مسیح ،پاکستان ،دینی ،هند به‌وسیله میرزا غلام احمد ،غلام احمد فرزند میرزا غلام ،پیامبر ،میرزا غلام احمد فرزند میرزا ،عیسی ،نبوت ،قرآن ،ادعای نبوت غلام احمد ،میرزا غلام احمد قادیانی بنیان ،القادیانیة ،کتاب ،خدا ،لاهور ،تبلیغ ،ترجمه ،احمد فرزند میرزا غلام مرتضی ،جهاد ،پیامبر اسلام ،میرزا بشیرالدین محمود احمد ،شبه‌قاره هند ،تفسیر

خلاصه ماشینی:

"عقاید: به خاطر اهمیت ادعای نبوت غلام احمد همه نویسندگانی که در موضوع اثری نگاشته‌اند از جمله ابوالاعلی مودودی (م 1979) در کتاب ما هی القادیانیة، احسان الهی ظهیر (م1407) در القادیانیة دراسات و تحلیل،ابوالحسن ندوی(م1420) در القادیانی و القادیانیة، عبدالله‌ سلوم در القادیانیة و الاستعمار الانجلیزی، مصباح الدین زاهدی در القادیانیة و خطرها علی الاسلام و جمعی از علمای پاکستان در موقف الامة الاسلامیة من القادیانیة و اسمیت در مدخل احمدیه در دائرة‌المعارف اسلام، چاپ لیدن که در دانش‌نامه ایران و جهان، ج10 ترجمه و چاپ شده است و بروش (1) در مدخل احمدیه در دائرة‌المعارف دین، ویراسته الیاده و نیز یوهانان فریدمن در مدخل احمدیه در دائرة‌المعارف جهان اسلام معاصر از انتشارات آکسفورد، به بحث ادعای نبوت غلام احمد پرداخته‌اند و کمتر به مباحث دیگر نظر داشته‌اند، لذا به اختصار بعضی از عقاید دیگر آنها را براساس کتاب دیباچه تفسیر القرآن نوشته محمود احمد می‌آوریم: 1. لذا اگر حدیثی در اسلام رجوع دوباره مسیح را مطرح ساخته است، باید این‌گونه تفسیر شود که منظور خود عیسی نیست، بلکه فردی شبیه او است و این شخص غلام احمد است که نقش معنوی او کاملا شبیه به عیسی است؛ از این جهت که هم عیسی و هم غلام احمد وقتی ظهور کردند که امت‌شان تحت سلطه بیگانه بودند و هر دو با تمام وجود به وسیله جوامع دینی فاسد طرد شدند و هر دو جهاد را رد کردند و هیچ کدام قانون جدیدی نیاوردند، بلکه برای تجدید قوانینی که [حضرت] موسی و [حضرت] محمد آورده بودند، عهد بستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.