خلاصه ماشینی:
پروندۀ الکترونیکی مشاورهای دانشآموزان علیاصغر ایزدی رئیس ادارۀ مشاورۀ اداره کل امور تربیتی و مشاوره معاونت امور فرهنگی و پرورش وزارت آموزش و پرورش مقدمه وظیفه و هدف عمدۀ راهنمایی و مشاوره در مدارس شناخت دانشآموزان به منظور تسهیل رشد همهجانبة آنان است.
ضرورت در راستای برنامههای هوشمندسازی مدارس و براساس سند تحول بنیادین راهکار ۱/۱۷: توسعه ضریب نفوذ شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات (اینترانت) در مدارس با اولویت پر کردن شکاف دیجیتالی بین مناطق آموزشی و ایجاد سازوکار مناسب برای بهرهبرداری بهینه و هوشمندانه توسط مربیان و دانشآموزان در چارچوب نظام معیار اسلامی هدف اصلی بوده و ادارۀ کل امور تربیتی و مشاوره اقدام به تهیه نرمافزار پرونده الکترونیکی مشاورهای دانشآموزی نموده است.
اهداف تسهیل و تسریع در ارائۀ خدمات راهنمایی و مشاورهای مشاوران مدارس به دانشآموزان؛ صرفهجویی در وقت و هزینه نسبت به تشکیل پروندۀ کاغذی؛ تهیۀ آمار، اطلاعات و گزارشهای آنلاین از اختلالات روانی- رفتاری دانشآموزان.
تعریف پروندۀ مشاورهای اولین منبع شناخت و مطالعۀ سرگذشت و تاریخچه زندگی دانشآموزان است که مشاور مدرسه، نسبت به تکمیل آن اقدام مینماید.
شیوۀ اجرا - برنامهریزی و پشتیبانی اداره کل امور تربیتی و مشاوره با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات - دریافت نام کاربری و گذرواژه اختصاصی و محرمانه به تعداد مشاوران مدارس از کارشناسی مشاورۀ منطقه یا ناحیه - تمهید مقدمات لازم و تأمین تجهیزات سختافزاری اتاق مشاوره از سوی مدیر مدرسه - ورود به سامانه به نشانی: www.
ir - تکمیل و بهروز رسانی اطلاعات مشاورهای دانشآموزان در طی سال تحصیلی توسط مشاور مدرسه