Skip to main content
فهرست مقالات

بنیاد اندیشگی مندله

نویسنده:

مترجم:

(18 صفحه - از 109 تا 126)

کلید واژه های ماشینی : مایا، بودا، دانستگی، کرمه، هندی، نور، روان، بنیاد، عقل، دانش

خلاصه ماشینی:

"اما اگر اصل آگاه مرده از درخشندگی خیره کننده ای آسیب ببیند و کنار بکشد، می گذارد که نور ملایم تر و رنگین تری او را اغوا کند و از این رو در آن شکل هایی از وجود که نور دوم رمز آن است، دوباره زاییده می شود و به این ترتیب به چرخه نوی از زاد و مرگ ها فرو خواهد افتاد. به این ترتیب از کار مایا و اویدیا جهان فضاـ زمان ( که ما در آن فرو می رویم ) تحول می یابد و نیز روان خود ما یعنی یک دویی که در بیرون ریشه ندارد، بلکه در داخل دل کل ]دانستگی کیهانی[ (بودا یا شیوا هر جور که دوست دارید) و با جهش نیروی مایای آن در درون آن پدید می آید. آنگاه آیین بودای مهایانه (خصوصا وجره یانه) و نظام شیوه یک رستگارشناسی پدید می آورند که مقصد آن رستگاری است، یعنی یکی شدن دوباره دل ]دانستگی[ درخشان که در ما به صورت بودی چیته یا لوگوس یا شیوا هست، و این رستگاری از راه تجربه ای حاصل می شود که همه روح را دربر دارد و از این رو فراگشت کاملی یا اگر دلتان می خواهد می توان گفت یکی شدن دوباره ای ایجاد می کند. [93] هنگامی که بوداسفی بر بودی منده[94] ]یا صفه روشن شدگی[ یعنی بر تخت الماس که مرکز آسمانی جهان و مرتبه مطلق است می نشیند و به روشن شدگی می رسد و با آن بودا می شود، فراگشت اول کامل شده است، چون یک سلسله از حالات روانی که شخصیت نمایان او را می سازند خاموش شده و هرگونه بستگی با مرتبه سنساره گسسته شده است، خواه این حاصل کرمه پیشین باشد یا علت رسیدن نو آینده."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.