Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت برون سپاری در استراتژی های مدیریت

نویسنده:

(3 صفحه - از 5 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : برون‌سپاری، استراتژی، بنگاه، مدیریت، رقابتی، قرارداد، بنگاه‌های اقتصادی، مدیریت بنگاه‌های اقتصادی، موفقیت بنگاه‌های اقتصادی، وظایف

برون‌سپاری( OUTSOURCING )یک استراتژی بسیار موفق و بسرعت در حال گسترش در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی است.هدف این مقاله تحلیل‌ کردن آینده و چشم‌انداز توسعه این استراتژی در بازار است.در این مقاله‌ تلاش گردیده که برون‌سپاری را به عنوان یک ابزار رقابتی قدرتمند و راهی‌ برای موفقیت بنگاه‌های اقتصادی در بازارهای رقابتی معرفی نماییم،که توان‌ مقابله شرکت‌ها را با فشارهای ناشی از رقابت افزایش داده و پیشرفت روند جهانی‌سازی را مهیا مینماید. برون‌سپاری به عنوان استراتژی‌ بنگاه‌های اقتصادی در مقابل جهانی شدن‌ و افزایش رقابت: برون‌سپاری در لغت به معنی دستیابی‌ به سود از طریق منابع خارجی می‌باشد.این‌ استراتژی هنگامی اتفاق می‌افتد که اجرای‌ هدف،وظایف و عملیات‌هایی که تا کنون از طریق منابع داخلی تأمین می‌شده است،از طریق ارتباط برقرار کردن با یک تأمین کننده‌ خارجی درون محدوده مورد نظر ما در درازمدت انجام پذیرد. 2003,Quelin, Duhamel برون‌ سپاری را عملیاتی می‌گویند که در آن یک‌ معامله که قبلا در داخل صورت می‌گرفت‌ بصورت یک قرارداد درازمدت به یک تهیه‌ کننده و فروشنده خارجی واگذار می‌شود. بر طبق این تعریف،آنها پنج عنصر استراتژیک خصوصیات برون‌سپاری را به‌ شرح ذیل اعلام می‌کنند: یک ارتباط نزدیک بین فرآیندهای‌ برون‌سپاری و عوامل اصلی موفقیت یک‌ بنگاه اقتصادی در صنعت. انتقال مالکیت کارکرد و وظایف یک‌ کسب و کار که قبلا در داخل انجام میشد. این مسأله بعضی مواقع شامل انتقال پرسنل، دارایی منقول(فیزیکی)به ارائه‌کننده‌ سرویس و خدمات می‌باشد. یک قرارداد جهانی،بلندمدت‌تر و انبوه‌تر از قراردادهای فرعی کلاسیک و مرسوم. یک تعهد بلندمدت بین مشتری و ارائه‌کننده خدمات. تعریف و تشریح قرارداد برای‌ سطوح مختلف سرویس‌دهی برای وظایف‌ هر کدام از شرکا. برون‌سپاری کمک می‌کند که بنگاه‌ تجاری روی مقاصد و اهداف استراتژیک‌ (فعالیت‌های محوری)خود متمرکز شود. در اثر به حداقل رساندن مخارج در فعالیت‌هایی که ضرورت دارند ولی با وظایف اصلی و هدف بناگه نامربوط هستند،هزینه‌های اولیه کاهش خواهد یافت(1998 Hamis.A,et al ).

خلاصه ماشینی:

"در این مقاله‌ تلاش گردیده که برون‌سپاری را به عنوان یک ابزار رقابتی قدرتمند و راهی‌ برای موفقیت بنگاه‌های اقتصادی در بازارهای رقابتی معرفی نماییم،که توان‌ مقابله شرکت‌ها را با فشارهای ناشی از رقابت افزایش داده و پیشرفت روند جهانی‌سازی را مهیا مینماید. توانایی پخش و توزیع کردن ریسک اقتصادی جدول 1 محیط مجمتع‌تر و متمرکزتر شود،پیشرفت‌ تکنولوژی سریعتر می‌شود و در این میان‌ بنگاه و واحدی که بدنبال روش‌های بهتر و جدیدتر برای ارائه فعالیت خود باشد در بین‌ رقبا جلوتر خواهد بود. یک‌ بنگاه که از برون‌سپاری استفاده می‌کند به‌ ناچار مقداری از کنترل خودش بر روی‌ آینده خود را از دست می‌دهد،بصورتی که‌ مقداری از آن در دست یک بنگاه دیگر قرار می‌گیرد که انگیزه آن بنگاه هم رسیدن به‌ حداکثر سود است. به‌علاوه،امکان کاهش دادن مواد اولیه و ملزومات موجود در انبار و فعالیت‌های مربوط به حمل و نقل و جابجایی آن،به بنگاه این اجازه را داد که از برون‌سپاری برای کاهش هزینه‌های‌ نگهداری و کاهش دادن میزان‌ سرمایه‌گذاری روی کالاها،استفاده کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.