Skip to main content
فهرست مقالات

شاخص ها و ارزیابی ها در ممیزی سیستم های آموزشی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، ارزیابی، نیازسنجی، ارزیابی ها در ممیزی سیستم، فرآیند، مدیران، برنامه، سیستم، ارزشیابی، برنامه آموزشی

خلاصه ماشینی:

"ج)مستند نمودن نیازهای آموزشی به صورت ویژه ممیزی نیازسنجی آموزشی با توجه به بزرگی و کوچکی‌ سازمان‌های آموزشی و محدودیت و یا گسترش فعالیت‌های آنان‌ ممیزان برایی این فرآیند به توجه به موضوعات زیر می‌توانند مراحل‌ ممیزی را انجام دهند: شناسایی اهداف‌سازمان و تطبیق آن با نیازهای آموزشی‌ فردی شناسایی دانش و شایستگی کارکنان انطباق وظایف و مسؤلیت‌ها با آموزش‌های مورد نیاز نظرسنجی از فرد برای نیازسنجی آموزشی نظرسنجی از مافوق برای نیازسنجی آموزشی تعیین نیاز آموزشی با توجه به شرایط رقابتی با دیگر سازمان‌ها تعیین موقعیت فعلی و آینده فرد در نظرسنجی بهبود شرایط استخدامی با توجه به نیازسنجی توسعه و غنی‌سازی شغلی افزایش توانایی فرد در قبول مسؤلیت‌های جدید توجه به افزایش نوآوری و خلاقیت درسازمان تاثیر عدم تطابق‌ها و یا شکایات مشتری در نیازسنجی‌ آموزشی تاکید بر تغییرات فناوری و تاثیر آن در آموزش توجه به نتایج بازنگری فرآیندها و اقدامات اصلاحی شناسایی مستندات و سوابق آموزشی ارزیابی تأمین‌کنندگان یکی از موضوعاتی که در کلیه استانداردهای کیفیتی بر آن توجه‌ شده ارزیابی تأمین‌کنندگان می‌باشد. تعیین برآورد نقاط قوت و ضعف هر برنامه آموزشی تاثیر ارزیابی عملکرد کارکنان در ارتقا شغلی آنان تهیه گزارشات پیشرفت شامل تحلیل داده‌ها و تفسیر نتایج‌ بازنگری و بهبود مستمر بازخورد نتایج و اقدامات اصلاحی و بهسازی فرآیند آموزش نگهداری سوابق ارزشیابی یک گزارش ارزشیابی باید شامل خلاصه‌ای از مشخصات‌ نیازهای آموزشی کارکنان باشد که تعیین نماید آیا برنامه اجرا شده با نیاز وی تطبیق داشته است یا خیر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.