خلاصه ماشینی:
"امروزه مدیران و رهبران موفقسازمانها نه تنها به گروههای موجود در سازمان دیدگاهها و ارزشها را منتقل میکنند،بلکه تلاشهای متمرکز و مستمری برای دستیابی به خواستههای استراتژیک به عمل میآورند به نظر میرسد برخی از مدیران از به کارگیری چنین روش جدیدی دچار ترش و واهمه شده و احساس خطر میکنند،زیرا فکر میکنند احتمال دارد عنان کار از دستشان خارج شود.
برای اجرایی کردن مشارکت کارکنان در مدیرت و دستیابی به یک ارزشسازمانی به چندین قابلیت محوری(مهارت،توانای،دانش و نگرش)به شرح ذیل نیاز است: 1-همه حوزهها مسؤلیتهای جدید،مهارتها و زمینههایی را که کارکنان میتوانند به بهترین وجه با افراد و موضوعات هماهنگی داشته باشند را شناسایی کنید: اگر بخواهید فعالیتهایتان در سطح وسیعی از بهرهوری،توانمندی و اثربخشی برخوردار باشد،نیازمند اطلاعات زیر بنایی هستند.
5-کارکنان را به گونهای آموزش دهید که تفکر انتقادی داشته باشند: همواره کارکنان را تشویق کنید تا ضمن درک"چه کاری""چرایی"و "چگونگی آن"به طور کامل و دقیق کار را انجام دهند."