Skip to main content
فهرست مقالات

چالش های تولید و بازاریابی فراروی شرکت های ایرانی در تجارت جهانی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تولید، بازار، تولید و بازاریابی فراروی شرکت، اطلاعات، WTO، سازمان تجارت جهانی، اقتصادی، کشورهای در حال توسعه، توسعه، ایرانی

خلاصه ماشینی:

"(8) اهداف سازمان تجارت جهانی اهداف عمده تجارت جهانی بر اساس متن موافقت نامه تأسیس‌ سازمان تجارت جهانی به این شرح می‌باشد: ارتقای استانداردهای زندگی تضمین اشتغال کامل رشد درآمد واقعی و تقاضای مؤثر گسترش تولید و تجارت کالاها و خدمات فراهم نمودن امکان استفاده بهینه از منابع جهانی منطبق با هدف‌ جهانی توسعه پایدار و حفظ و حراست از محیط زیست حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تجاری برخورد ویژه با کشورهای در حال توسعه و با کمترین درجه‌ توسعه‌یافتگی(7) هدف اصلی( GATT )در واقع ایجاد نظام اقتصادی بین المللی آزادی‌ است که در آن دخالت دولت در امور تجاری در کمترین حد بوده و بنگاه‌های تولیدی از قدرت و امکان رقابت یکسان در سطح بین المللی‌ برخوردار باشند. اهداف( WTO )عبارت است از همان اهداف( GATT ) که ضرورت دستیابی به توسعه پایدار با توجه به بهره‌برداری بهینه از منابع جهان و لزوم حفظ محیط زیست به گونه‌ای که با سطوح مختلف‌ توسعه اقتصادی سازگاری داشته باشد و نیز تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیری‌ در جهت افزایش سهم کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از رشد تجارت بین المللی،به آن افزوده شده است. (5) مشکلات ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی برای روشن شدن بحث می‌توان چالش‌های فرا روی ایران را در دو بعد داخلی(ملی)و بعد خارجی(بین المللی)طبقه‌بندی کرد که هر یک‌ از آنها نیاز به بررسی و ارائه راهکارهای متناسب دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.