Skip to main content
فهرست مقالات

تجارت الکترونیک راهی به سوی موفقیت

نویسنده:

کلیدواژه ها :

تجارت الکترونیک ،بازار الکترونیک ،سازمان الکترونیکی ،فن‌آوری اینترنت

کلید واژه های ماشینی : تجارت الکترونیک، اطلاعات، مشتری، مراحل تکاملی تجارت الکترونیکی، مشتریان، عوامل عمده موفقیت تجارت، بازار، فن‌آوری، فن‌آوری اینترنت، تجاری

امروزه تجارت الکترونیکی( electronical commerce )نقش‌ عمده‌ای در اقتصاد جهان ایفا می‌کند.مادانی که فن‌آوری اطلاعات‌ توسعه می‌یابد،راه‌های جدید طرحی مجدد فراگرد تجاری بروز می‌کند.امروزه سازمان‌ها،غالبا فن‌آوری اینترنت را با فراگردهای‌ طراحی مجدد ترکیب می‌کنند به طریقی که به مزیت رقابت آنها افزوده شود.اکثر مدل‌های تجاری جدید و موفق می‌توانند با فن‌آوری اینترنت در هم فعالیت‌های زنجیره ارزش شرکت ترکیب‌ شوند.(2)ابتکارات تجارت الکترونیک فرصت‌های استراتژیکی را برای فراتر رفتن از عملیات معمول فراهم می‌کند.(5)در این مقاله‌ ضمن مرور مراحل تکاملی تجارت الکترونیکی،مزایای آن برای‌ مشتریان و بازاریابان و نیز مزیت‌های سازمان‌های الکترونیکی،به‌ عوامل عمده موفقیت تجارت الکترونیک اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ماشینی:

"آمار بیان‌گر این است که تجارت الکترونیکی به طور فزاینده‌ای توسط مشتریان و کسب و کارها پذیرفته شده است؛برای‌ مثال،برای شرکت DELL ،تجارت الکترونیک برای بازاریابی BTOB و C BTO نقطه کانونی بوده و نه تنها در توزیع بلکه در تصمیمات مربوط به‌ گروه‌های هدف،قیمت و ترفیع مؤثر بوده است. در مرحله سوم،که هنور هم در حال‌ تکامل است تجارت الکترونیک بروز نهایی مفهوم بازاریابی از طریق‌ سفارشی کردن و شخصی‌سازی محصولات و خدمات برای ارضا نیازهای مشتریان می‌شود. سازمان‌های الکترونیکی،شرکت‌های مبتنی بر اینترنت هستند مانند Yahoo و Covisint ،همانطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش‌ on-line شرکت Dell در حال رشد است و بیش از 40 در صد از درآمدش‌ از این طریق حاصل می‌شود. عوامل اساسی موفقیت شامل‌ حفظ موضع‌گیری استراتژیک متمایز،استفاده از تجارت الکترونیک‌ برای بهبود کارایی و مزیت رقابتی،حمایت از جانب مدیریت عالی، تأکید بر کیفیت عملیات تجارت الکترونیک و حفظ ایمنی سیستم‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.