Skip to main content
فهرست مقالات

پوکایو که (روشی برای به صفر رساندن عیوب)

نویسنده:

(3 صفحه - از 48 تا 50)

کلید واژه های ماشینی : کیفیت، پوکایوکه، بازرسی، مشتری، رساندن عیوب، شرکتی مهمترین عملیات جهت حفظ، محصول، خطا، کیفیت محصول، رقباء

در هر شرکتی مهمترین عملیات جهت حفظ بقاء و ماندگاری آن،ارتقاء کیفیت حداقل از سایر رقباء می‌باشد.حال این کیفیت‌ ممکن است مطلوب نظر مشتری نباشد،اما به دلیل بالاتر بودن سطح کیفیت‌سازمان ما از رقباء قادر به ادامه زندگی و بقاء خواهیم‌ بود.اما برای رسیدن به سطح بالاتری از کیفیت یاد شده تا حد کیفیت مطلوب و ممتاز نیاز به بکارگیری روش‌ها و تکنیک‌هایی مناسب‌ شناخته شده دیگری هستیم.در این نوشتار سعی می‌شود تا با بیان مختصری از تاریخچه و نحوه اجرای یکی از تکنیک‌ها،پاسخگوی‌ نیاز اصلی مشتریان یعنی حداکثر کارایی و مطلوبیت محصولات‌سازمان خود باشیم.

خلاصه ماشینی:

"نظر حاکم در مورد کیفیت سال‌ها چیزی بود که می‌توانیم آن را مبتنی بر محصول بنامیم که در این تعبیر محصولی کیفیت برتر دارد که از اجرای بکار رفته مطلوب به تعداد بیشتری داشته باشد و نظریه دیگری در مورد کیفیت که امروزه هسته‌ مدیریت کیفیت جامع( TQM )را می‌سازد مفهوم مبتنی بر مصرف کننده، یا متکی بر مشتری است که آنها چه می‌خواهند. پنج پوکایوکه‌ای که برای کشف و یا اجتناب از عیوب ناشی از خطاهای انسانی ارائه شده عبارتند از: 1-قرار دادن پین‌های راهنما با اندازه‌های مختلف بین قطعه کار (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) 2-شناسایی و اعلام خط در مورد خطای‌ انجام شده (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) 3-استفاده از سوییچ‌های حد (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) 4-استفاده از چک‌لیست‌ها (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) 5-استفاده از کنتورها (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) (به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود) جدول‌1-خطاهای انسانی و منشاء عیوب وظایف پوکایوکه در برابر عیوب:که به سه صورت است. پوکایوکه بر این اعتقاد استوار است که‌ نباید تعداد کمی کالای معیوب تولید شود و فلسفه تولید با عیوب صفر را دنبال می‌کند ابزارهایی که در پوکایوکه استفاده می‌شوند به دو دسته تقسیم می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.