Skip to main content
فهرست مقالات

چگونه در سازمان از فرآیند ارتباط اثربخش استفاده کنیم؟

نویسنده: ؛

کلید واژه های ماشینی : فرستنده پیام ،گوش دادن ،ارتباطات غیر رسمی ،شنونده ،غیر رسمی ،به‌تصویرصفحه‌مراجعه‌شود ،انتقال پیام ،ارتباطی مستلزم بازخورد ،رسمی ،برقراری ارتباط ،جریان ارتباط ،بازخورد اطلاعات ،ارتباط در سازمان ،کارکنان سازمان ،گیرنده پیام ،فرایند ارتباط ،دادن ،موضوعات مناسب ،ارتباطات رسمی ،اطلاعات لازم ،گوش می‌دهند ،ارتباطات غیر ،مقام بالاتر ،شرایط کار

ارتباط 1 عبارتست از فراگرد انتقال پیام ازفردی به فرد دیگر در این فرایند در حال جریان در یک محیط متغیر اجزای مختلفی‌ دخالت دارند.هر ارتباطی مستلزم بازخورد 2 می‌باشد.وجود این بازخورد برای فرستنده پیام این اطمینان را می‌تواند ایجاد نمایند که ارتباط برقرار شده است یا خیر؟ عواملی که در جریان ارتباط اختلال ایجاد می‌کنند پارازیت‌ نامیده می‌شوند.لازم است مدیر هر سازمانی در جریان ارتباط به‌ موارد زیر توجه نماید: 1-موضوعات مناسب برای برقراری ارتباط انتخاب نماید. 2-پیام خود را بدون ابهام ارسال نماید(چرا که ابهام یک نوع‌ پارازیت است). 3-قبل از صدور دستور،اطلاعات لازم و کافی درباره مخاطبان و شرایط کار آنان بدست آورد تا بتواند قابلیت پذیرش پیام را بررسی‌ کند. 4-رسانه مناسب برای انتقال پیام انتخاب کند. 5-در قبال اطلاعاتی که از رده‌های پائین‌تر دریافت می‌کند واکنش‌ منفی نشان ندهد. 6-تلاش نماید اطلاعات واقعی و کافی را به زیر دستانش ارائه‌ دهد. 7-از برقراری ارتباط،تفیهم درست اطلاعات و اقدام بر اساس‌ دستور(از سوی مقام بالاتر)توسط زیر دستان اطمینان حاصل نماید. 8-خوب گوش دادن را تمرین کند.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.