Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی عملکرد کارکنان

نویسنده:

(6 صفحه - از 40 تا 45)

کلیدواژه ها : معیارهای ارزیابی ،ارزیابی عملکرد کارکنان ،ارزشیابی مشاغل ،ارزیاب ،فنون‌ ارزیابی عملکرد کارکنان

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،ارزیابی ،ارزیابی عملکرد کارکنان ،ارزیابی عملکرد ،مقاله روش ارزیابی عملکرد کارکنان ،اطلاعات ،زمانی جهت ارزیابی عملکرد کارکنان ،شغل ،میانگین زمانی ارزیابی عملکرد کارکنان ،جلسه ارزیابی ،جلسات ارزیابی بر عملکرد کارکنان ،سازمان ،معیارهای ارزیابی عملکرد ،هدف نهایی ارزیابی عملکرد کارکنان ،روش ،زمان ،ارزیابی شونده در جلسه ارزیابی ،ارزیابی شونده ،ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل ،مدیر ،شخص ارزیابی شونده خودداری ،نتیجه جلسات ارزیابی بر عملکرد ،ارزیابی صرف عملکرد کارکنان ،عملکرد شخص ارزیابی شونده ،ارزشیابی مشاغل ،مکان و زمان ارزیابی عملکرد ،جهت هدایت جلسات ارزیابی عملکرد ،حقوق و مزایا ،کارکنان ارزیابی شونده ،تشویق عملکرد مطلوب کارکنان

این مقاله روش ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح می‌دهد.معیارهای ارزیابی‌ عملکرد،ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا،فنون‌ مختلف ارزیابی عملکرد،اهداف،مکان و زمان ارزیابی عملکرد،خصوصیات‌ شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این‌ مقاله هستند.

خلاصه ماشینی:

"اگر فاصله زمانی بین‌ دو ارزیابی زیاد باشد ممکن است خیل از مواردی که‌ می‌توانند در ارزیابی موثر واقع شوند فراموش گردند و از طرف دیگر چنانچه فاصله زمانی بین ارزیابی‌ها بیش از حد بهم‌ نزدیک باشند ممکن است بیش از حد دچار روزمرگی گردد9 معیارهای ارزیابی عملکرد جهت حصول اطمینان از انجام مطلوب ارزیابی باید: مطمئن گردید که کارکنان از شرح وظایف کارکنان قبلا و به تناسب‌ اختیارات تهیه شده و در اختیار ایشان قرار گرفته باشد. نکته دیگری که باید مورد توجه ارزیاب قرار بگیرد این است که قبل از ارزیابی هر یک از کارکنان مد نظر داشته باشد که فرد ارزیابی شونده چه مدتی مشغول انجام فعلی بوده است؟ و آیا فرصت انطباق خود با جایگاه سازمانی مزبور را داشته است؟ اطلاعات خاص هر یک از کارکنان و اطلاعات کارگزینی نیز می‌توانند بعنوان ملاک و مبنای ارزیابی قرار گیرند. البته ممکن است در زمان جلسه ارزیابی به دلیل کمبود وقت امکان‌ پیدا کردن راه‌هایی جهت اصلاح و جبران رویه‌های نامطلوب‌ گذشته وجود نداشته باشد که در اینصورت باید زمانی را برای انجام‌ این مهم تعیین نمود تا با حضور و توافق هر یک از کارکنان، روش‌های جبران گذشته و حرکت بسوی عملکرد مطلوب تهیه‌ گردد و سهم سازمان نیز در این مورد تعیین و به اطلاع وی رسانده‌ شود و نهایتا این اهداف جدید را بعنوان جبران‌کننده گذشته‌ نامطلوب جایگزین قلمداد کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.