Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش، آستانه ورود به معابر پژوهشی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : آموزش، سیاسی، پژوهش، نگاه، اقتصاد، زایش، قدرت، وسیله، سیاست، فرهنگی

خلاصه ماشینی: "1-دورهء سوادآموزی(دبستان) 2-دورهء عرضه متون یا TEXT های درسی از منابع آسکولاستیک‌ (دبیرستان) 3-دوره ایجاد توانایی برای ردیابی TEXT های موجود(دوره اولین‌ دانشگاهی) 4-دوره پژوهش و آموزش روش‌های پژوهشی(مراحل آخرین‌ تحصیلات دانشگاهی) 5-دوره تحلیل بازخوردهای تصحیحی،اطلاعاتی و آگ اهی‌ (آموزش در حین کار) به این ترتیب مرحلهء اول آموزشی مرحله‌ای تحکمی است که طی‌ آن فرد صاحب سواد لازم برای استفاده از منابع فرهنگی و دیگر منابع‌ می‌شود. بر این اساس مراحل آموزش می‌تواند به شرح‌ زیر باشد: 1-مرحله آموزش سوادآموزیی(مدرسه-دبستان) 2-مرحله آموزش نگاه به پدیدارها همچون منبع و وسیله -حوزه‌های مدرسی و تجربه شده(دبیرستان و دانشگاه) -حوزه‌های موجود در مرز دانایی-نادانی(حوزه‌های علمی) -حوزه‌های معرف‌شناسانه(حوزهء هنر) در چنین طبقه‌بندی کوشش بر آن است که به فرد در حال آموزش‌ یاد داده شود که تمامی پدیدارها می‌توانند به عنوان منبع یا وسیله نگاه‌ کرده شوند. هنگامی که مدیری نتواند به‌ نیروی انسانی خود همچون منبع نگاه کند به ناچار آنها را تدبیل به وسایلی برای دستیابی به مقاصد خود می‌کند و به همین دلیل نیز سازمان کارش دستخوش بحران حاصل از تسلط قانون افت کیفیت‌ شده و به سرعت پیر و نحیف می‌شود. بنابراین مشکل اصلی آن است که نیروهای سیاسی در کشور،به دلیل‌ آن که صاحب قدرت اقتصادی شده‌اند،به جای آن که به اقتصاد به‌ صورت یک منبع زایش قدرت نگاه کنند،به عنوان وسیله‌ای برای‌ گسترش قدرت خود می‌نگرد و در مقابل ساختار اقتصاد غیر دولتی‌ نیز به سیاست نه به عنوان منبع زاینده امنیت بلکه به عنوان وسیله‌ای‌ برای کسب ثروت برای خود نگاه می‌کند به این ترتیب که تقریبا تمامی نهادهای مهم سه گانه به یکدیگر همچون وسیله‌ای می‌نگرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.