Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان مجازی (ساختار و الگوها)

نویسنده:

کلیدواژه ها : سازمان مجازی(1)حضور الکترونیکی(2) ،ارتباطات(3) ،اطلاعات(4) ،زنجیره ارزش(5)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات ،سازمان ،ارتباطات ،سازمان مجازی ،زمان ،فیزیکی ،بازار اطلاعاتی ،الکترونیکی ،اینترنت ،ساختار ،فراگرد سازمان مجازی ،رایانه ،بازار ،فن‌آوری اطلاعات ،فن‌آوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی ،پست الکترونیک ،فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ،فن‌آوریهای ،فن‌آوری اطلاعاتی و ارتباطی ،قابلیت ،سازمان‌های مجازی قابلیت پاسخگویی ،مشتریان ،ارتباطات الکترونیکی ،شرکا ،سازمان مجازی بعنوان اصطلاحی ،ایجاد شیوه‌های جدید سازماندهی افراد ،ساختار سازمانی ،فراگردهای سازمان و ارتباطات ،ارتباطات و مرزهای سازمان ،شکل‌گیری سازمان مجازی

سازمان مجازی بعنوان اصطلاحی جدید در مباحث مدیریتی مطرح شده است.کار کردن با همدیگر بصورت الکترونیکی و نه‌ فیزیکی،بدون توجه به مسئله بعد مسافت و زمان جوهره‌ اصلی این بحث است.فراگرد سازمان مجازی ویژگیهای این‌ سازمان،مزایا و معایب و الگوهای مختلف شکل‌گیری آن در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد.سازمان مجازی می‌تواند سبب ایجاد یک بازار اطلاعاتی شود.بازاری که همواره باز است و قادر به پاسخگویی به مشتری می‌باشد.

خلاصه ماشینی:

"کلید واژه‌ها: سازمان مجازی(1)حضور الکترونیکی(2)،ارتباطات(3)، اطلاعات(4)،زنجیره ارزش(5) مقدمه: افزایش رقابت در دنیای امروز باعث گردیده است تا سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌ها و داشتن جایگاه مطمئن در بازار رویکردهای‌ نوین و الگوهای جدید سازمانی را تجربه کنند. " تعریف دیگر از سازمان مجازی اشاره می‌کند که: "سازمانی است که به طور جغرافیایی پراکنده شده است و فعالیتهای‌ آن از طریق ارتباطات الکترونیکی هماهنگ می‌شود. در سازمان مجازی کنترل مستقیم مدیریت بر پرسنل کاهش می‌یابد نکته مهم این است که کارمندان باید بشکل خود جوش عمل نموده‌ و این نکته را درک کنند که شغل آنها همیشگی نیست و در کار آنان‌ استخدام مادام العمر همانند مدیریت ژاپنی وجود ندارد. 2-شکل‌دهی:ساختار واقعی یک سازمان مجازی در این مرحله‌ شکل می‌گیرد تعیین افراد و شرکایی که قرار است با سازمان همکار داشته باشند و نحوه اشتراک و میزان سهم مشارکت هر کدام از افرا و شرکا در این قسمت مشخص می‌شود. در سازمان‌های مجازی یک‌"باجه مجازی‌"ایجاد می‌شود که‌ مشتریان می‌توانند از طریق اینترنت به آن دسترسی داشته باشند. مزایا: 1-کاهش هزینه‌های عملیاتی 2-کاهش هزینه‌های جمع‌آوری اطلاعات 3-حضور همه جانبه در بازار 4-قابلیت دسترسی از هر جاو هر محل 5-دسترسی زمانی در تمامی ساعات شبانه‌روز 6-توزیع وظائف بر اساس شایستگی افراد و بدون توجه به محل‌ استقرار فیزیکی 7-قابلیت تماس افراد با یکدیگر بدون توجه به زمان،محل یا مرزهای سازمان 8-برطرف شدن کمبود مهارتها در نقاط دور افتاده و محلی معایب برخی از معایت سازمان مجازی عبارتند از: 1-نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و شبکه‌های‌ رایانه‌ای اضافی در سازمان را افزایش می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.