Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی خدمات

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : خدمات، بازاریابی خدمات خط مشی‌ه بازاریابی، بازاریابی خدمات، خدمات خط مشی‌ه بازاریابی خدمات، کارکنان، صنایع تولیدکننده محصولات فیزیکی، تولید، کیفیت خدمات، طبقه‌بندی خدمات، فروش

امروزه بخش خدمات،به تدریج توسعه یافته و در داخل دیگر بخش‌ها دریافت بیشترین سهم را دارا می‌باشد.در حقیقت مشاغل خدماتی محدود به صنایع خدماتی نظیر هتلداری،هواپیمایی، بانکداری و غیره نمی‌شود.بلکه خدمات جنبی‌ صنایع تولیدکننده محصولات فیزیکی یعنی‌ خدمات حقوقی،درمانی و آموزشهای‌ فروشندگی را نیز در بر می‌گیرد.در این مقاله به بعد از بیان خصوصیات خدمات،طبقه‌بندی خدمات‌ و آمیخته بازاریابی خدمات خط مشی‌ه بازاریابی‌ خدمات،الگوی کیفیت خدمات و ارکان تشکیل‌ دهنده یک سازمان خدماتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خلاصه ماشینی:

"ولی در زمان کنونی خدمات بخش عمده‌ای از فعالیت‌هایی‌ را تشکیل می‌دهد که به بازار عرضه می‌شود(هم از لحاظ تامین نیازهای مشتریان مورد هدف و هم از لحاظ ارایه اقلامی متمایز جهت رویاروی با شرکت‌های رقیب)یک بازاریاب آگاه در سایه توجه به جنبه‌های‌ خدماتی می‌تواند تصویری قوی در ذهن خریداران ایجاد کند، مبنی بر این که خدمات مزبور موجب افزایش ارزش شود و همین‌ دیدگاه یا اقدام موجب جذب مشتریان وفادار خواهد شد که‌ سودهای بلند مدت در پی خواهد داشت. خط مشی‌های بازاریابی خدمات "پارسورامان،زایتامل وبری‌"الگویی از کیفیت خدمات ارایه کرده‌اند که در آن ارایه‌ خدمات با کیفیت بالا به صورت چشمگیر نشان داده شده است این الگو را که در نمودار زیر نشان داده شد بیانگر 5 فاص له‌ است که موجب ناموفق شدن فرآیند ارایه‌ خدمات می‌شوند آنها عبارتند از: 1-فاصله بین پنداشت مدیریت و انتظار مصرف کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.